לידים לעסק הם רשימת לקוחות פוטנציאלים לעסק שלך ופרטיהם. אם מייצרים לידים לעסק בדרך ממוקדת המתאימה לעסק שלך, אפשר למשוך את הלקוחות בעלי פוטנציאל הקניה הגבוה ביותר. לידים לעסק הם איכותיים אם אחוז גבוה מהפונים המשאירים את פרטיהם מבצעים רכישה בסוף התהליך.ישנם מגוון של שיטות לייצור לידים לעסק: יצירת קשר בדואר אלקטרוני, טלמיטינג, השתתפות בתערוכות פתיחת דף בפייסבוק, רכישת לידים ועוד... אך לא כל שיטה ליצירת לידים לעסק מתאימה לכל עסק. חשוב לדעת להתאים את השיטה לעסק שלך, ולקהל הלקוחות שלך, ולהשתמש בכל שיטה בדרך יעילה המכוונת להשגת הלקוחות המתאימים ביותר לעסק.
מספר טיפים לאיתור לידים לעסק שלך:
· כדי לייצר לידים לעסק עליך לפלח את שוק הלקוחות שלך: כדי לייצר לידים לעסק כדאי להתמקד בפלח שוק מצומצם שבאמת זקוק למוצר או לשירות שלך. מדובר בקבוצת לקוחות בעלי צרכים זהים מבחינת המוצר או השירותים ובדרך כלל דומים מבחינת קריטריונים דמוגרפיים שונים. בדרך זו גוברים הסיכויים שהפרסום יביא לידים לעסק אשר להם פוטנציאל הקניה הגבוה ביותר, ותוך השקעה כספית מינימלית מצידך.
· כדי לייצר לידים לעסק יש לפעול ביצירתיות:כדי ליצור לידים לעסק כדאי לחשוב על דרכים חדשות ויצירתיות כדי להגיע לקהל היעד שלך, ודרכים חדשות כדי לעורר אותם לספק לך מידע על עצמם. למשל: ניתן לייצר לידים לעסק על ידי כניסה לפורומים שנוגעים לבעיות שאולי השירות שלך יכול לפתור, לקבל מידע על קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלך ולשפר את השיווק בהתאם.או למשל ניתן להציע ללקוחות הפוטנציאליים צפיה בוובינר בחינם, או תמורה אחרת לאחר השארת פרטים אישיים.
· יש ליצור לידים לעסק במספר מדיות: כדי להשיג לידים לעסק יש ליצור אסטרטגיה המשתמשת במגוון המדיות האפשריות לשיווק, כגון דואר אלקטרוני, דיוור, פייסבוק וכדומה. אך חשוב להתאים את המדיה לקהל היעד המתאים ולצרכים של העסק שלך. לדוגמא: כדי להשיג לידים לעסק של מזון מהיר (למשל חומוסייה) לא יועיל לפתוח בלוג או לפרסם בפייסבוק. לעומת זאת, בית קפה שכונתי יכול לפרסם כל יום בשעות הבוקר את מנות היום ולמשוך את קהל הלקוחות מהאזור בעזרתן.
· כדי לנצל לידים לעסק צריך לדעת איך לפנות ללקוחות: שלב חשוב בקידום המכירות בעסק שלך הוא להפוך את הלידים לרכישה. כלומר, לקדם את הלידים ב'משפך המכירות' לעבר קניה. חשוב לפנות אל הלקוח במקצועיות ואמינות על מנת שלא לפספס את הליד. כדאי לשלב כמה מדיות בתהליך המכירה (כגון: לאחר טלמיטינג לשלוח עלון במייל). תמיד קל יותר לפנות ללידים חמים (אלה שיצרו איתנו קשר) אך ניתן גם לשלב פניה יזומה ללידים קרים לאחר שפילחנו את קהל המטרה וביצענו תכנון מדויק של המסר עבורו ודרכי הפניה אליו.
- הגדילו את הרלוונטיות שלכם לקהל המטרה - ככל שתספקו מידע רלוונטי וממוקד יותר לפלח הלקוחות שהגדרתם, כך יקל עליכם לגייס לידים לעסק. הרשת מלאה היום במידע, אבל דווקא בגלל זה הלקוחות הפוטנציאליים מתקשים למצוא את המידע הממוקד שעונה על צרכיהם. פרסום מידע כזה יחזק את הקשר שלכם עם הלקוחות הפוטנציאליים ויצור engagement (מעורבות) שלו לטווח ארוך יותר.
רוצים להביא יותר לידים לעסק שלכם? תוכלו לעשות זאת באמצעות מערכת ניהול שיווק עצמאי בהתאמה אישית לעסקים קטנים. חפשו אותנו בgoogle- "מאה הימים" וערכו אבחון שיווקי באתר האינטרנט שלנו במתנה!