המטרה של כל עסק היא לקבל כמה שיותר לידים מלקוחות המתעניינים בשירותים שהוא מציע. קיימות דרכים שונות ליצירה וקבלת לידים בעולם המודרני:
א. פרסום של החברה עצמה במדיות השונות וקבלת פניות Inbound .
ב. קניית לידים מאתרי אינטרנט ואנשי מכירות.
ג. הפעלת מוקד טלמרקטינג ליצירת לידים, בדרך כלל בשילוב עם תקשורת שיווקית Outbound.
עסקים רבים בישראל משקיעים כספים בקניית לידים, שרובם עוברים למספר עסקים במקביל. הכנו עבורכם את הכללים ליצירת לידים לעסק שלכם.
כללי ברזל ליצירת לידים איכותיים לעסק
1. מיקוד ופרסום בפני קהל לקוחות רלוונטי.
עסקים רבים נוטים להתפזר ולנסות לפרסם בפני כמה שיותר אנשים. מעבר לעובדה שפרסום בפני לקוחות שאינם פוטנציאליים מבזבזת משאבים וכספים, בפרסום נרחב הלידים יהיו פחות איכותיים וכך גם ההמרות שלכם לעסקאות. פרסום ממוקד בפני קהל לקוחות פוטנציאלי ייצור לכם לידים איכותיים וישפר את אחוזי סגירת העסקאות, זאת מאחר שלקוח שפנה אלינו הוא כמעט תמיד בשל יותר לבצע עסקה מאשר לקוח שאנחנו פנינו אליו, ולמעשה לא חיפש את המוצר.
2. קמפיין פרסומי ברור.
ליד איכותי אחד עשוי להיות עדיף על פני 20 לידים שאינם איכותיים. עליכם להסביר היטב את השירותים שאתם מציעים על מנת לא לקבל פניות שאינן רלוונטיות לעסק שלכם.
3. הנעה לפעולה כבר בקמפיין הפרסומי.
עליכם להיות ברורים בתהליך הפרסומי שלכם ולנסות להניע לפעולה כלשהי השיווקי. לקוח שמעוניין במוצרים שלכם וקיבל את רוב המידע אודות השירותים ככל הנראה יסגור את העסקה מהר יותר.
4. נציגי מכירות איכותיים.
מעבר לתהליך יצירת הלידים, עליכם להציב בעמדות המכירה אנשי מכירות מקצועיים בעלי כושר שכנוע. מומלץ לערוך הדרכות לאנשי המקצוע ולסנן אנשי מכירות שאינם מתאימים לתפקיד.
5. הניעו את הגולשים לרישום לניוזלטר ולרשימת התפוצה.
גם במידה והלקוח אינו מעוניין בשירותים שאתם מציעים באותו הרגע, הניעו את הלקוח לרישום לרשימת התפוצה כך שבעת הצורך של הלקוח במוצרים ובשירותים הם יעלו בתודעתו.
איך למדוד האם הלידים איכותיים?
כדאי לעקוב אחר משפך המכירות – ולסקור את הנתונים – כמה לידים התקבלו? כמה מהם המשיכו לשלב הבא, עם כמה נפגשנו? כמה קיבלו הצעת מחיר? כמה סגירות היו כתוצאה מהלידים? המעקב מאפשר לכם לייעל את הפעילות שלכם בתחום המכירות בנקודות שבהן הנזילות רבות ביותר.