אבחון פסיכו דידקטי הוא הכלי היעיל ביותר לביצוע האבחון המקיף ביותר לשם איתור הגורמים לקשיים בתחום הלימודים. אם אבחון דידקטי מתמקד בעיקר ביכולות הקוגניטיביות של הנבחן, האבחון הפסיכו דידקטי יתמקד גם על הפן הרגשי ויתייחס לסביבה החברתית שממנה מגיע הנבחן. אם לא מזוהים אצל התלמיד שמיועד לעבור את אבחון, תסמינים פסיכולוגיים, אבחונים דידקטיים יספקו את התשובה לשאלה מה מקור הקושי. כאשר מעוניינים לפנות לבדיקה מקיפה יותר, ניתן לגשת ישירות לאבחון פסיכו דידקטי, מכיוון שהוא כולל בתוכו גם את האבחון הדידקטי.
מה נבחן במהלך כל אבחון
במהלך אבחון דידקטי נבחנים לקויות הלמידה בעוד שבעת האבחון הפסיכו דידקטי נערכת אבחנה בין קשיים רגשיים, חברתיים ובין אישיים וגם הקשר ביניהם לבין הביטויים שלהם ביכולות הלמידה. האבחון הדידקטי יבחן את היכולות הבסיסיות הדרושות ללמידה כמו קרוא, כתוב ויכולת ההבעה שבעל פה שהם אינטגראליים בכל תחומי הלימודים. תפיסה ויזואלית ותפיסה שמיעתית, תפיסה מרחבית ותפקודים גרפומוטוריים, נכללים גם כן באבחונים אלו. מכיוון שכל אבחון פסיכו דידקטי מתרכז בעולם הפנימי והרגשי של הילד ועלול ליצור תחושה לא אחידה אצל נבדקים שונים, מומלץ לערוך אותם בנוכחות ההורים ולשקול לעומק את ביצועם לפני קבלת ההחלטה.
מהם השיקולים לבחירת סוג האבחון המומלץ
לשם קבלת ההחלטה לגבי סוג האבחון שכדאי לעבור, חשוב להבין קודם כל את המשמעות של אבחון פסיכו דידקטי ואת המשמעות של אבחון דידקטי. בנוסף, מומלץ גם לגשת לייעוץ מקדים אשר ימקד אתכם קצת יותר לגבי האפשרויות הקיימות בתחום האבחונים השונים. עלות הבדיקה ומוסד שבו היא תיערך, גם הם פרמטרים בעלי חשיבות שכדאי להתייחס אליהם כאשר שוקלים את ביצוע אחת מבין שתי הבדיקות או את שתיהן יחד במסגרת תהליך מקיף של בדיקת לקויות למידה.