רועי תמיד היה ילד טוב ושקט שלא עשה שום בעיות, הוא היה ילד מקובל בגן והיה משתף פעולה עם כולם, הוא היה חברמן וגם הפגין יכולות גבוהות בעבודה עם קוביות, פאזלים ומשחקים נוספים. הכל היה נראה הולך כמתוכנן עד שהוא הגיע לכיתה א', פתאום הבינו המורים וההורים כאחד שרועי לא מצליח כמו כולם. בעוד ששאר הילדים לומדים את הא' ב' ומתחילים בנסיונות הקריאה שלהם, רועי לא מצליח כמוהם והוא נשאר הרחק מאחור כשכולם מתקדמים. בהתחלה היה ניתן לחשוב שרועי לא מנסה מספיק ולא משתדל, אך איך ילד שכל כך הראה פוטנציאל גדול כשהיה קטן לא עושה את המאמצים הקטנים האלו כשהוא בבית הספר? ובכן, התשובה לא הייתה באשר להתנהגות שלו או לנסיונות שלו להצליח ולהתקדם אלא משהו במוח שגורם לו להישאר מאחור ומעמיס עליו קשיים שאין לאחרים - לקות למידה.
לקויות למידה פוגעות בחלק לא מבוטל מהאוכלוסיה בעולם ויותר ויותר ילדים ומבוגרים ניגשים לאבחון דידקטי על מנת לאמת או לשלול את קיום לקות הלמידה ועל ההשפעה שלה על חייהם. לקויות למידה פשוטות יותר לצד מקרים חמורים של הפרעת קשב או דיסלקציה עושים את החיים קצת יותר קשים עבור האנשים הלוקים בהם גם אם האינטלגנציה שלהם גבוהה. ביצוע אבחון דידקטי עזר לרועי ועוזר לאנשים רבים ברחבי העולם ללמוד על הקשיים שלהם, לדעת להתמודד איתן ולהתגבר עליהן ולהצליח למרות הקשיים בתחומי הלימודים והחיים באופן כללי. כיום, לאחר שרועי ניגש לאבחון דידקטי, הוא מצליח בבית הספר יותר מאשר אי פעם ומגיע להישגים שילדים אחרים רק חולמים להגיע אליהם.