מי מפחד ממאבחן של אבחון דידקטי?
יש אנשים רבים שאומרים שהיום שולחים ילדים לעשות אבחון דידקטי או אבחון פסיכודידקטי אצל פסיכולוג על כל פיפס. הם אומרים שאם הילד קצת מתקשה בלימודים, קצת לא מגיע לתוצאות המקוות – מייד יש לרוץ איתו לאבחון כדי שיקבל הקלות והתאמות. אולי יש בכך מעט מן האמת, אבל מצד שני אנחנו צריכים לשמוח שהיום המודעות לעשות אבחון ולזהות בעיות הולכת וגדלה, וכך ניתן להקל על הילדים אשר באמת סובלים מבעיות.
טיפול מתאים
הצורך לבצע אבחון פסיכודידקטי אצל פסיכולוג או אבחון דידקטי אצל מאבחן מתחום ההוראה (או פסיכולוג חינוכי) הינו חשוב במיוחד במקרה שיש בעיה. החשיבות הגדולה ביותר נעוצה, כמובן, בתחום הזיהוי והאבחון של הבעיה. לאחר שנותנים כותרת לבעיה שממנה סובל הילד, קל יותר להמליץ על טיפול מתאים אשר בעזרתו יהיה ניתן לראות תוצאות.
הקלות במבחנים
עניין חשוב נוסף בכל הקשור לביצוע אבחונים הוא קבלת הקלות במבחנים. ישנם ילדים, אשר גם לאחר טיפול ארוך ומשמעותי יאלצו להיעזר בהקלות שונות כדי להצליח בלימודים. חשוב לדעת כי אבחון דידקטי אינו מספיק על מנת לקבל הקלות והתאמות, ויש צורך לבצע אבחון פסיכודידקטי אצל פסיכולו המתמחה בכך. ההקלות השונות מתרכזות בתחום של המבחנים – תוספת זמן, מבחנים בעל פה ועוד.
טיפול תרופתי
אספקט נוסף שחשוב לבחון הוא הטיפול התרופתי. במקרים של הפרעות קשב וריכוז, טיפול תרופתי יכול לעשות פלאים ולהעלות את רמת הריכוז. כמובן שבשביל להתחיל בטיפול כזה יש צורך לעבור אבחון פסיכודידקטי או אבחון דידקטי, ועל סמך תוצאותיו להתחיל לפעול בכיוון.