לקויות למידה- איך מתמודדים איתן?:
לקויות למידה- רקע:
לקויות למידה קיימות בשכיחות יחסית גבוהה באוכלוסיה. למרבה הצער, לקויות למידה עשויות להיות מתויגות בצורה שלילית ביותר. אנשים שונים חושבים שאבחנה של לקות למידה סוגרת את האפשרות ללמוד ולהתפתח לאורך החיים. אמנם, לקות למידה היא אכן קושי שיש להתמודד איתו על בסיס יומי. כמו כן, לקות למידה מפריע ללא ספק למידת ההצלחה בלימודים ובכל זאת, מדובר בלקות שניתן לחיות איתה ואף לחיות איתה טוב. כיום, יש הרבה מאד מודעות ללקויות למידה ומפותחות שיטות שונות כדי לסייע למתקשים. כמו כן, מערכת החינוך מובנת בצורה כזו שהיא מאפשרת ללקויי למידה לעשות שימוש בהקלות שונות ובכך להגביר את הסיכויים להצלחה. כדי להצליח לחיות "טוב" עם הלקות, חשוב מאד לאבחן אותה בצורה מדויקת. לצורך כך, קיימים שני אבחונים מוכרים.
אבחון לקויות למידה אצל פסיכולוג:
פסיכולוג יכול לסייע לאבחון לקויות למידה על ידי שני כלים- אבחון דידקטי וכן אבחון פסיכודידקטי. כדי להחליט באיזה כלי אבחוני לבחור, נלקחים בחשבון גורמים כגון- חוות דעתם של מורים, חוות הדעת של ההורים, קיומם של קשיים בתחומים נוספים ועוד. כך ניתן להחליט האם לבחור ב- אבחון דידקטי או שעדיף אבחון פסיכודידקטי.
מה ההבדל בין האבחונים?:
אבחון דידקטי נוגע לזיהוי לקות למידה ואילו אבחון פסיכודידקטי, מאפשר להתייחס גם לקשיים רגשיים כך שיש לתת דגש על הבדלים אלו.