לקות למידה, קשיים נפשיים, פסיכולוג ומה שבניהם:
לקויות למידה וקשיים נפשיים אצל ילדים:
בילדות מתרחשת הלמידה הראשונה של הילד. עם הכניסה לכיתה א', מצופה מילדים בגילאים המתאימים להצליח לצלוח את תקופת הלימודים, לעמוד במבחנים שונים וללמוד לקרוא, לכתוב ולהתנהל נכון כתלמידים מן המסגרת. זוהי תקופה לא פשוטה ולעיתים רבות היא מהווה קרקע פורייה לפיתוח בעיות שונות. ביניהן לקויות למידה וקשיים נפשיים אצל ילדים.
מה עושים כשחושדים שהילד סובל מלקות למידה או קושי נפשי?:
הצעד הראשון לאחר שקיים חשש ברור מקשיים שונים אצל הילד הוא פנייה למחנך הכיתה וכן לפגישה אצל פסיכולוג. פסיכולוג מומחה לילדים ולנוער יכול לשפוך מעט אור על התמונה. כדי להתחיל טיפול מתאים ולעזו ר באמצעים שונים לילד יש צורך לערוך אבחונים להערכת המצב. פסיכולוג מפנה פעמים רבות ל- אבחון דידקטי או אבחון פסיכודידקטי.
אבחון דידקטי:
פסיכולוג שהפנה ילד ל- אבחון דידקטי מנסה להעריך קשיים שונים הנוגעים ליכולת הלמידה של הילד וכן ניסיון לזהות לקות למידה. אבחון דידקטי יכול לסייע בהתאמת כלים שונים להתמודדות עם הקושי בעזרת הקלות מסוימות.
אבחון פסיכודידקטי:
אבחון פסיכו דידקטי מתבצע גם כנגד חששות בצד הלימודי וגם כנגד חששות וסימנים לקשיים נפשיים שונים. שוב, בהתאם לתוצאות של אבחון פסיכודידקטי, ניתן להתאים מסגרת נכונה לילד. כמו כן, ניתן להוציא אישורים שונים להקלות מטעם משרד החינוך שיאפשרו להתאים את רמת המבחן ליכולת של התלמיד.