תפקידו של פסיכולוג:
פסיכולוג כפי שהוא נתפס בעייני רבים, מהווה את המקום המתאים לצורך פריקת רגשות, תסכולים ועוד זאת הוא עושה באמצעות שיחה שנעשת על ידי הנחיית המטופל או באופן דיבור חופשי ונתינת מקום לפורקן רגשי של המטופל. במשך שנים ייוחסו תהליכים שונים למפגש שבין הפסיכולוג לבין המטופל. כחלק מתפקידו של הפסיכולוג, קיים גם פן של אחריות כלפי אבחון. כך, הפסיכולוג המצוי צריך לתת מענה הן לדילמות וקונפליקטים של מטופלים והן לקחת אחריות על אבחון נכון. אבחונים שנעשים על ידי פסיכולוג הם אבחון דידקטי ובנוסף אבחון פסיכודידקטי.
אבחון דידקטי:
אבחון דידקטי נעשה כדי לבדוק באופן מקיף ומדויק קשיים איתם מתמודדים ילדים שונים בשעה שהם פוגשים את חומר הלימוד. הקשיים שנועדו לאיתור על ידי שימוש ב- אבחון דידקטי קורים בשעת הלימוד למבחנים וכן בשעת למידה באופן כללי.
אבחון פסיכודידקטי:
אבחון פסיכודידקטי לוקח בחשבון את האבחון הדידקטי שעוסק במיוחד באיתור לקויות למידה והן מקיים מאמצים שונים שמטרתם גילוי בעיות שונות שבבסיסן עומד גורם נפשי. ייתכן כי בעיות שונות המתגלות כבעיות בקשב וריכוז או בעיות למידה שונות נובעות למעשה מגורמים נפשיים פנימיים. השניים נבדקים במהלך של אבחון פסיכו דידקטי.
סיכום:
פסיכולוג מהווה כתובת מצוינת לצורך עריכת אבחונים שונים. דאגות שונות עשויות לצוץ בקרב הורים כאשר הילדים נחשפים לראשונה לעולם הלימודים. לא תמיד יש צורך באבחון אך פעמים רבות, פסיכולוג יכול לחוש כי אבחון כזה עשוי להיטיב עם הילד בעזרת שימוש בהקלות שונות שיאפשרו למידה טובה יותר.