לעיתים קרובות החלטה לבצע תהליך קידום אתר החברה ולצורך כך, להיעזר בשרותיה של אחד מחברות קידום אתרים בארץ,מתקבלת בעת שלחברה קיים אתר הכולל מספר מצומצם מאוד של עמודים, כאשר לרוב המידע לא מעודכן, כולל פרטי התקשרות, האתר יכול לתת לגולש שגיאות רבות בעת הביקור ועוד מכשולים רבים לגולש שמבקר באתר.
כאשר מפעילת האתר עולה על הבעיות אלה, כאשר בחלק מן המקרים חברות קידום אתרים מתריעות על קיומן, מחליטה החברה לבצע עדכון של המידע שבאתר ואף לתקן בעיות טכניות שבאתר, כאשר לרוב ההחלטה שתתקבל היא לבנות אתר חדש שמבוסס מערכת לניהול תוכן בראיה שיווקית, כפי שעושים זאת המתחרים הישירים.
זה המקום לציין כי במידה ותתקבל החלטה לבנות אתר חדש, לרוב יוזנח אתר הישן מבחינת עדכון המידע שבו ותיקון שגיאות וזאת מכיוון שאתר החדש יחליף את הישן, אך לא נלקחו בחשבון שני גורמים מאוד חשובים והם:
1. תהליך בניית אתר חדש לוקח זמן מה וללא בעיה יכול להגיע לחודשים רבים, החל מגיבוש רעיון כללי, דרך סקיצות ואישורן, עלייתו של האתר לסביבת טסט והזנת תכנים ע"י המזמין ורק לאחר מכן הפעלתו על שרת אינטרנט הפתוח לכולם.
2. כל יום שעובר ללא התערבות בתכני האתר הקיים ותיקון בעיות טכניות יכול לגרום נזק בלתי הפיך לאתר, כאשר גם מערכת הכי מתקדמת לא תפתור בעיה של מיקומים בתוצאות חיפוש.
הפתרון של כל מה שתואר למעלה נמצא בתכנון נכון של תהליך בניית אתר חדש לחברה, כאשר במקביל חייבים לתקן בעיות באתר הקיים.
ברגע שהכול תוקן, אתר הקיים ממשיך לצבור וותק ברשת ,כאשר במקביל כדאי מאוד להוסיף לאתר תכנים חדשים ובעלי משמעות לתחום פעילות החברה וכך אנו מראים למנועי חיפוש שאתר מתפקד ותעדכן באופן סדיר.
ברגע שאתר החדש יהיה מוכן ויוכל להחליף את האתר הישן, על מפעילי האתר לשמור על הוותק והמיקומים שהושגו לאתר הישן וזאת ניתן לבצע באמצעות הפעלת מנגנון הפניות קבועות מכתובת ישנה באתר לכתובת חדשה. למעשה מדובר כאן על הצורך בידע הטכני שמשלב הכרות עם ניהול שרתי אינטרנט ועולם התכנות והפתרון למשימות אלה תמיד יהיה ניתן למצוא אצל חברת בניית אתרים או/ו אצל אחד החברות קידום אתרים שדרכה מפעיל האתר בחר לבצע תהליך אופטימיזציה למנועי חיפוש.