לפני תחילת קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש, קיים צורך בביצוע מחקר מילות מפתח מעמיק בכדי שבסוף התהליך להגיע לאוצר מלים נרחב ומקף במאה אחוז את תחומי פעילות חברה.
לבצע מחקר מילים מעמיק, יעזור כלי של גוגל אדוורדס (פרסום בגוגל). הכלי מאפשר הקלדת מספר ביטויים ומילות מפתח אל תיבת טקסט ולאחר הפעלתו, תתקבל רשימת מילים מורחבת וכוללת עשרות ואף מאות ביטויים הקשורים לביטויים, אותם הקלדנו בתחילת העבודה, אל תיבת הטקסט.
סוג התאמה של הביטויים, יאפשר לנו לבדוק את ממוצעי חיפושים חודשי עבור כל המילים שברשימה, כאשר הממוצע מחושב על סמך מידע של נפח חיפושים במהלך שנה.
לאחר קבלת רשימה, עלינו לסנן אותה היטב, אחרת מידע לא רלוונטי לאתר המקודם, יכול להיכלל ברשימה.
לאחר שיש בידנו רשומה מסוננת וממוינת לפי אלף-בית, באפשרותנו לתכנן מבנה אתר המקודם בצורה היררכית, כאשר מילות חיפוש וביטויים השייכים לזנב ארוך, יהוו תמיכה רצינית לביטוי תחרותי שבחרנו לקדם.
איך נדע מהם הביטויים ששייכים לזנב הארוך של התחום ? התשובה תמצא תמיד בנפחי חיפוש ממוצעים לחודש. ככל שהמפר נמוך יותר, כך הביטוי "פחות חשוב" ולכן יקבל מיקום היררכי באתר נמוך יותר (מרחק מעמוד הבית), כאשר הביטויים שנפחי חיפוש גבוהים בהרבה, יקבלו לפי כך מיקום גבוה יותר בהיררכיית האתר המקודם (קרוב יותר לדף הבית).
מומחה קידום אתרים מנוסה בתחום, לעיתים יפעיל כלים נוספים לבדיקת או מציאת מילות חיפוש וביטויים נוספים וקשורים לתחום.
במידה ומדובר בתהליך קידום אתרים בישראל, הכלי לבדיקת מילות חיפוש של גוגל, יספק את הצורך של כל עוסק בתחום בהנחה ותהליך מחקר מילות חיפוש מבוצע בצורה מעמיקה.