יש עסקים שכבר מזמן מנצלים את עצמה של רשת האינטרנט לטובת הגדלת מחזור המכירות שלהם, כאשר הרשת מהווה ערוץ שיווק נוסף לערוצים מסורתיים, כגון פרסום בשלטי חוצות או רכישת שטחי פרסום בעיתונות כתובה.
עם זאת, קיימים עסקים שרואים ברשת כלי שיווקי נוסף ועצמתי, אך למרות זאת לא מנצלים את הערוץ לטובת הגדלת מחזורי מכירות, כאשר הבסיס לאי ניצול הוא בעלויות גבוהות לתחזוקת האתר, כאשר הכוונה לתהליך בנייתו על ידי חברות בניית אתרים, קידומו בתוצאות חיפוש על ידי חברות לקידום אתרים במנועי חיפוש והפעלת פרסום באינטרנט - פרסום בגוגל, לדוגמא.
יש בהנחה זאת בסיס די מוצק, כאשר הקמת אתר אינטרנט עם תכונות מתקדמות, קידומו ברשת האינטרנט ואחסון האתר על שרתי חברות לאירוח אתרים, בהחלט מסתכמים בסכומים גבוהים, אך במידה ופעילות ברשת מתכננים בצורה הדרגתית ובהתחלה מפעילים אתר פשוט שיכול להיות מבוסס על מערכת לניהול תוכן חינמית, כגון וורדפרס או ג'ומלה, ללא השקעה בעיצוב מאוד מתקדם, כאשר הנוכחות ברשת כרגע משחקת תפקיד חשוב.
את האתר ניתן לארח על שרתים חינמיים שבתחילת הפעילות בהחלט יכולים לתת מענה לצרכים, אך יש להיות עם כך זהירים מאוד מכיוון שאירוח אתרים ללא תשלום מוגבל בתעבורה חודשית ולכן ברגע שאתרכם מגיע לניצול של 100% של משאבים שהוקצו לו בחודש נוכחי, האתר פשוט לא מוצג לעיני הגולש עד לתחילת חודש הבא. כאשר האתר מגיע לניצול מלא של משאבים, זהו סימן שיש תנועת גולשים וככל הנראה זה משפיע לטובה גם על תזרים בחברה, לכן ניתן לחשוב על העברתו לשרתים בתשלום של חברות לשרותי אירוח אתרים עם מאפיינים טכניים עשירים.
לדבר אחד לא יהיה ניתן למצוא תחליף אפילו לא לתקופת ההתחלה בפעילות ברשת והכוונה כאן לשרותי קידום אתרים שלא מומלץ להעביר לידיים לא מוכרות, אפילו אם מדובר על חיסכון כספי.
קידום לא תקני וללא שמירה על כללים אתיים, יכול לגרום נזקים במקום להביא תועלת, כאשר אחד הנזקים היא הענישה על ידי גוגל, כשהאתר יורד בדירוג מעמודי תוצאות מובילים ומופיע במיקומים לא ריאליים או מחיקה מוחלטת מתוצאות חיפוש של מנועי חיפוש.
לאור הכתוב, יש לבצע סקר שוק למציאת חברת קידום אתרים מקצועית לביצוע קידום אורגני וגם לטובת ניהול פרסום ושיווק במנועי חיפוש.