לעיתים בעת הביקורים באתרי האינטרנט השונים ניתן לראות אתרים מלאים בתוכן איכותי וייחודי, אך עדיין אותם האתרים אינם נמצאים במיקומים מובילים לתחום שלהם.
לעומת זאת אתרים אחרים שתוכן שלהם לא תמיד משביע רצון, אך עם זאת הם ממוקמים די גבוה בתוצאות חיפוש במנועי חיפוש מובילים וככל הנראה עקב המיקום, נהנים מכמות ביקורים נכבדת.
אז מהו הוא הסוד למיקום גבוה מלבד תוכן איכותי ?
האם מדובר רק על חברת קידום אתרים שמבצעת באתר תהליך אופטימיזציה למנועי חיפוש או שיש כאן משהו נוסף ?
הרי לא פעם נכתב במקומות רבים ברשת, כי התוכן הוא המלך ואין על כך ויכוח, אך האם תוכן ייחודי בלבד יפתור לנו בעיית דירוג נמוך ?
חד-משמעי - לא. תוכן זהו אחד ממרכיבי הצלחה במיקום וחוץ ממנו יש עוד מאפיין נוסף שלעיתים קרובות מאוד, רבים שוכחים ממנו או שלא מכירים אותו.
מדובר על מבנה היררכי של אתר.
מבנה היררכי באתר יוצר עומק, כאשר כל מרכיב בהיררכיה בעל משמעות לתחום המקודם ובעל נפח חיפוש מסוים בתקופת זמן המוגדרת מראש. בדרך כלל נהוג לראות ממוצע שנתי בהתאמה מדויקת.
ועכשיו, כאשר יש לנו תוכן איכותי שמייצר היררכיה ברורה לגולש ובעלת משמעות לתחום, זוהי רק שאלה של הזמן וצורת עבודה תקינה.
לפי הכתוב למעלה, זה יכול להיראות כתהליך פשוט, אך לא תמיד הכל כל-כך פשוט - על מערכת ניהול תוכן, עליה מבוסס אתר האינטרנט שלנו, לתמוך ביצירת היררכיה.
רוב מערכות ניהול תוכן של היום, בנויות בצורה כזו, שיכולת יצירת מבנה היררכי במהלך תהליך קידום אתרים, הינה חלק בלתי נפרד ממנה, לכן כדאי מאוד להתעניין בנושא אצל חברת בניית אתרים עוד בפניה הראשונית לקבלת הצעת מחיר לשרותי בניית אתרי אינטרנט.