בניית אתרים היום חייבת להיצמד לכללים מאוד ברורים בהקשר לקידום אתרים במנועי חיפוש, כאשר בין הנושאים החשובים ניתן לציין נקודות הבאות:
מערכת ניהול תוכן
לפני שנים רבות היה נהוג לבנות אתרים סטטיים, בהם לא שונה תוכן מאז עלייתו לאוויר וכל שינוי שמפעילי אתרים היו צריכים לבצע באתר, היו צריכים לפנות לחברות בניית אתרים לטובת השינוי, שהעלה פלאים את עלות תחזוקה של האתר.
היום נהוג ואף הפך לסטנדרט אצלי בוני אתרים, לבנות אתרים מבוססים מערכת ניהול תוכן, כאשר כל השינויים מבוצעים ע"י מפעילי האתר.
יכולת עריכת תוכן של תגיות
בעת ביצוע תהליך אופטימיזציה ע"י מקדם אתרים מקצועי, לעיתים קרובות קיים צורך לבצע שינויים בתגיות שונות של האתר, כאשר כל שינוי שכזה מצריך גישה לתגית מסוימת לטובת ביצוע התהליך. מערכות ניהול תוכן מתקדמות מאפשרות גישה לאלמנטים שונים באתר, כולל תגיות שונות ובעמודים שונים וכל זאת במטרה לאפשר לבעל אתר האינטרנט עבודה יעילה בכל היבטי פעילות האתר.
קישוריות באתר
אחד הפרמטרים החשובים ביותר בכל אתר האינטרנט, היא יכולת להגיע לכל דף ודף שקיים באתר ללא שום בעיה, כאשר כל הקישורים חשופים לעכבישים של מנועי חיפוש. קישוריות תקינה באתר מאפשרת לאתר להיות מדורג בתוצאות חיפוש רלוונטיות לתחום פעילותו.
תוכן האתר
אחד האלמנטים החשובים בעת הפעלת האתר הוא התוכן. ככל שיש תוכן רב ואיכותי באתר, כך גם עבודת הקידום יעילה יותר. מקדי אתרים שמבצעים את מלאכת הקידום בפועל, לעיתים קרובות כותבים תכנים לאתרים מקודמים, בכדי לעדכן את עמודיהם בתוכן חדש ואיכותי.
ספק אחסון אתרים
לבחירת ספק אירוח אתרים קיימת חשיבות רבה וזה קשור למיקום גיאוגרפי של השרתים, על גביהם מאוחסנים אתרים. ככל שמרחק בין גולש למאחסן אתרים גדול יותר, כך גם תגובתו של אתר תהיה איטית יותר, לכן מומלץ לבחור חברת אחסון, ששרתיה ממוקמים במדינה, בה רוב גולשי האתר.