פעמים רבות במהלך ביקור באתרים גדולים ומכובדים, ניתן להבחין כי תפריטי ניווט שלהם נבנו ללא שימת דגש מיוחד לנושא קידום אתרים במנועי חיפוש וכוונה כאן על שימוש בשפת צד לקוח כמו ג'אווה סקריפט, אשר חוסמת בפני זחלן (רובוט) של מנוע חיפוש התקדמות דרך קישורים פנימיים לעמודים אחרים של האתר.
ג'אווה סקריפט מוסיפה לתפריט פונקציונאליות רבה, כגון הסתרת תתי-קטגוריות של קטגוריות ראשיות עד ללחיצה על הקטגוריה ראשית או הסתרת כל הטקסט של פסקה מסוימת והצגת תקציר של כמה מילים או משפטים עד לרגע שלוחצים על הכותרת, לדוגמא ואז בפני הגולש יוצג כל התוכן.
כפי שכבר נכתב למעלה - השימוש בשפת צד לקוח כגון ג'אווה סקריפט אמנם מוסיף לחוויית גלישה אך לנושא הקידום האורגני זה לא מוסיף כלל ואז נאלצים מפעילי אתרים באמצעות חברות לבניית אתרים, למצוא דרכי פתרון לבעיה. הפתרון האולטימטיבי שרוב האתרים משתמשים בו, הינו שימוש בחלקו התחתון של האתר לטובת הוספת סרגל, שמנוהל בדרך כלל דרך מערכת לניהול תוכן או במידה ואין כזו, דרך קובץ HTML רגיל.
תפקידו של הקובץ הוא די פשוט ונועד לכלול בתוכו קישורים למקומות חשובים (צמתי מידע מרכזיים באתר), כאשר יוצגו בכל דפי האתר ובכך ייפתר את הבעיה המרכזית - חסימה לקישור שנוצר באמצעות ג'אווה סקריפט.
למרות ששיטה זו בהחלט פותרת את הבעיה, המיקום של הסרגל עם הקישורים בדף, הינו תחתית של כל דף ודף. מסתבר שגם למיקום המידע בדף קיימת משמעות רבה וככל שמידע או קישור נמצא קרוב לסוף, כך גם המשמעות שלו פחותה.
עכשיו בואו ונזכר מה גרם לנו לשים את הקישורים בתחתית הדף, נכון - תפריט שלא מותאם לקידום אורגני ומיושם באמצעות ג'אווה סקריפט.
כסיכום לנכתב במאמר כאן, ניתן לומר שתפריטי ניווט חייבים להיבנות חשופים למנועי חיפוש ללא שימוש שפות צד לקוח ואם האתר כבר נבנה תוך שימוש בטעות נפוצה זו בתפריטי ניווט, ניתן לשקול אפשרות של החלפה של תפריט הקיים בתפריט אחר שיותאם למגבלות של זחלני חיפוש ובמידה ומדובר על השקעת זמן ועלות גבוה לשינוי מסוג כזה, האופציה הנוספת יכולה להיות הפעלת סרגל התחתון שמנוהל דרך מערכת לניהול תוכן שיכלול קישורים שחסומים להגעה דרך תפריט ניווט, אך המיקום של סרגל זה יהיה הפעם לא בתחתית דפי האתר, אלא במקום מרכזי ומכובד יותר לפי שיקול דעתם של מפעילי האתר ויועצי חברת קידום אתרים במנועי חיפוש.