לבנות אתר אחרי בניית אסטרטגית חברה ארוכת טווח
אין ספק כי בעידן זה של האינטרנט הקמת אתר לעסק שלך הוא הכרחי. כלומר, לא שזה רק חשוב להקים אחד כזה שמאפיין את העסק שלך, את השירותים שאתה נותן ואת האופי שלך כמנהל העסק. אלא בגלל התחרות הרבה זה יכול להיות ההבדל בין עסק מצליח לעסק פחות מצליח ולכן הכרחי..
אנשים מחפשים היום באינטרנט הכל על הכל ולכן חשוב להיות שם כשהם מחפשים. בניית האתר חייבת להיעשות אחרי מחשבה אסטרטגית ארוכת טווח. בניית תוכנית אסטרטגית לפיתוח עסקי תאפשר לך להבין לאן החברה רוצה להגיע ואלה מנועי צמיחה יביאו אותה לשם. כלומר, אלה שירותיים עתידיים, שיתופי פעולה, מודל עסקי אני צופה שיהיה בחמש השנים הקרובות ולהכניס אותם לאתר, לסגנון האתר ולמלל שלו. גם אם אין אותם כרגע, תעבדו על זה שזה היה תוך כדי שהאתר באוויר.
בוני אתרים, אינם מעוניינים באסטרטגיית החברה אלא ביצירת אתר שהוויזואל שלו ישקף את החברה כיום. התפקיד של המנהלים הוא לחשוב קדימה. עבודה בצורה כזו תחסוך מכם שינויים תכופים באתר ותחסוך לכם כסף, מכיוון שכל שינוי כזה עולה.
עדיף לא להשתמש באיש חיצוני כדי לכתוב את תוכן האתר.
תכתוב את התוכן בעצמך ורק אחר כך תן לקופירייטר למקצה שיפורים. הסיבה לכך היא שמי שיקרא באתר את התוכן שלו ויתחבר אליו בסוף יצטרך לפגוש אותך או אחד מהעובדים. בעסקים קטנים החשיבות רבה יותר כי לרוב יפגשו את המנהל הבכיר. הציפייה של קורא האתר היא לפגוש מישהו שדומה לסגנון שבו כתוב האתר לכן הוא פנה אליך ולא לאתר אחר שכתוב בסגנון אחר.
תכתוב כאילו מישהו היה מולך ואתה מספר לו על החברה, המרחק בין מה שהוא מצפה למה שהוא יראה יהיה קרוב. אנשים מתחברים גם דרך כתיבה. עזרה מקופירייטינג תעשה כדי להפוך את המלל לשיווקי מכירות יותר אבל לא צריך להחליף את הסגנון וטון הכתיבה.
מקדם אתרים הוא מצוין כל עוד אתה לא עוזב אותו.
למה הכוונה, אנשי קידום אתרים משתמשים במספר טכניקות על מנת לעלות את האתר של בדפי גוגל. לרוב כולם מצליחים ואכן זו מלחמה עיקשת. ההבדלים כיום בין כולם אינם מהותיים. אולם המכנה המשותף של כולם הוא שזה בלון מלא אוויר. ולמה הכוונה, אחת מהטכניקות היעילות ביותר היא לכתוב מאמרים, לשים מילות חיפוש רלוונטיות שמזוהות עם האתר שלך ולחבר להם קישורים לאתר. קידום אתרים עושים את זה דרך אתרי קש שהם בנו ומקודמים היטב, או באתרי מאמרים חינמיים. עד כאן הכול בסדר. אולם מה הבעייתיות – נגיד שאתה לא מעוניין בחברת הקידום הנוכחית כי אתה רוצה להפסיק את קידום האתר (בעיה תזרימי) או להחליף חברה. מרגע זה חברת קידום אתרים שהיית אצלה מפנה את כל הקישורים שעשתה בשבילך לטובת לקוח חדש. ברגע זה גוגל מפסיק לקרוא אותך ואין לאתר שלך קישורים רלוונטיים למילות חיפוש.
כמו כן היא מורידה אותך מאתרי הקש ואתה מוצא את עצמך אחרי חודש חוזר לעמוד שישי בגוגל...כן, אחרי חודש בלבד. לאחר חצי שנה של עבודת קידום והרבה כסף. האלטרנטיבה היא להמשיך או לעבור לחברה אחרת שתקדם אותך, גם לה ייקח זמן, כמובן, לקדם אותך שוב לעמוד ראשון וכמובן זה ידרוש כסף. לכן אני קורה לזה קידום במודל בלון נפוח עם התחייבות. מרגע שלקחת חברה לקידום אתרים זה הרגע שהתחייבת והדרך לצאת קשה כל עוד אתה מעוניין להיות בעמוד ראשון. למי שיש כסף אין זו בעיה לאחרים שיש פחות, זה הופך להיות בעייתי.
הפיתרון כמובן העדיף הוא להשקיע בעצמך בקידום, אולי זה יהיה איטי יותר (לא בהכרח תלוי בזמן שאתה מקדיש, אני הצלחתי להגיע לעמוד ראשון ב-7 חודשים). זה דורש לכתוב מאמרים ולפרסם (זה חינם). תוכל להתחבר לאינדקסים עסקיים תחת הגדרות העסק שלך כגון ייעוץ אסטרטגי או שיווק תוכנות שחברות קידום אתרים לא יחברו אותך לאינדקסים של עסקים כי אין להם אפשרות למחוק אחרי זה (יותר מדי התעסקות) אבל אתה יכול וזה עוד מקום שהאתר שלך קיים במקום שאנשים מחפשים אתרים. והכי חשוב אתה לעולם לא תסיר אותך ממילות החיפוש כך שגם אם הפסקת לחודש לקדם את האתר שלך הוא לא ירד בצורה דרסטית (הוא כן ירד קצת.)
יש לזכור, לעיתים קרובות גם כשמחפשים מילת חיפוש מסוימת במקומות הראשונים בגוגל לא נמצא חברות אלא פרסומיים וידיעות. לכן חשוב לפרסם כמה שיותר בכמה שיותר אתרים ובאותו נושא.
ישנם מספר דרכים לקדם את האתר לבד, את רוב התשובות ל "איך" תוכלו לקבל בחיפוש גוגל. תכתבו מאמרים ותפרסמו, תתחברו לאינדקסים עסקיים, תשימו פוסט באתרי יח"צ, תעלו סרטון ליוטוב, תתחברו לאתרים חברתיים ועוד...