שרות הצרכנים של החברה נכון למאה העשרים ואחת
שירות צרכנים של כול חברה מסחרית הוא הקשר הראשון בינה לבין הלקוחות שלה ומתוקף כך יש לו תפקיד עצום ורחב היקף בכול מה שקשור לניהול התקשורת מולם. כאשר הוא עושה את העבודה כמו שצריך, שירות הצרכנים יכול לגרום ללקוחות לאהוד אצ החברה ולהפוך להיות יותר נאמנים. כאשר הוא עושה עבודה רעה הוא בהחלט יכול גם לפגוע בנאמנות של לקוחות החברה. מכאן החשיבות שלו ושל המנהלים שמובילים את האגף הזה. כאשר מדובר על חברה מסחרית כזאת שיש לה קשר רציף עם הלקוחות כדוגמת חברת סלולר או חברת כבלים. שרות הצרכנים עשוי לכלול גם אלפי עובדים
הקשר שבין שירות צרכנים אחריות תאגידית
בשנים האחרונות אתם נתקלים במושג שנקרא אחריות תאגידית. הוא חלק מעוד כמה מושגים ותפיסות עבודה שבמהותם מנסים להפוך את העולם ליותר טוב אחריות תאגידית אומרת או בעצם מנחה חברות מסחריות ומפעלים איך להפוך ולהיות יותר טובים מול הסביבה שלהם. זה יכול להתבטא בכמה מובנים. קודם מוסר תשלומים מול ספקים וקבלנים, מערכת יחסים עם העובדים וכול מה שקשור לרווחה שלהם וגם מערכת היחסים מול הצרכנים. אומנם יש תחרות שמדרבנת חברות לא מעט אבל יחד עם זאת יש מקום נוסף ואותו ממלאים הערכים של האחריות התאגידית לכן לא מעט חברות בשנים האחרונות מקימות צוותים ומגייסות עובדים שתפקידם להטמיע ערכים של אחריות תאגידית בתוך החברה עצמה.
העיסוק באחריות על מוצרי החברה
אחריות מוצרים הוא בעצם הליבה של שרות הצרכנים. אם מדובר לדוגמא על חברה שעוסקת נניח במכירה של מוצרי אלקטרוניקה בידורית, סביר להניח שאחריות המוצר ותקלות הם יהיו נושאי השיחה עם הצרכנים ככל שחברה תמתח יותר את הנושאים שקשורים באחריות המוצרים כך היא תחשב יותר לכזאת שאפשר לסמוך עליה ויותר מכך צרכנים ידעו להעריך את זה מאוד וגם הפוך כמובן. לעיתים יהיה מדובר על דברים שמבחינת החברה הם ממש זניחים מאידך מבחינת הלקוחות הם מאוד משמעותיים ולכן שווה מאוד להשקיע ולחשוב עליהם ועל ההישגים שהם מסוגלים להביא לחברה המסוימת.
הקשר שבין אינטרנט לשרות צרכנים של חברה
אם בוחנים לעומק מה גרם האינטרנט לשרות הצרכנים אז צריך להתייחס לשתי נקודות עיקריות. קודם כול הוא הגביר בצורה מהותית את השקיפות שבין החברה ללקוחות שלה. נכון להיום קשה מאוד להסתיר דברים. חוץ מזה עם הרשתות החברתיות קל לחברות לנהל תקשורת מול הלקוחות שלהן ולכן אין ספק שחל שינוי מהותי שגם מחלחל לשרות הצרכנים של החברות. קחו לדוגמא את דף הפייסבוק מה מתרחש בו לטוב ולע מבחינת החברות עצמן פתאום כולם מדברים, מתלוננים, מארגנים עצומות. דברים שפעם היה קשה מאוד ליישם, הפכו להיות ממש קלים וצרכנים מנצלים את זה ממש בצורה איכותית. מצד שני חברות שמשכילות לנצל את האינטרנט הופכות להיות יותר טובות. תקשורת, מהירות תגובה, שקיפות, אמירת אמת, כול אלו ערכים שאותם חברות חייבות להטמיע והם בהחלט חלק מהותי מהדבר הזה שנקרא אחריות תאגידית לכן כדאי מאוד שגם אצלכם תיישמו אותו היטב