שירות צרכנים אנשי הקו הקדמי של החברה
אנשי שירות צרכנים של רובן של חברות השירותים ומוצרי הצריכה הם ללא ספק אנשי הקו הקדמי מדובר על עובדים שמדברים באופן קבוע עם הלקוחות. הם סופגים מהם את האש ואמורים מאידך לדעת לתת את השירות הכי טוב שניתן לא עניין של מה בכך, בייחוד כשמדובר על אנשים ממש צעירים רובם סטודנטים. נכון לימים אלו כשמידע על חברות וההתנהלות שלהן עובר באמצעות האינטרנט כשריפה בשדה קוצים אין ספק שלשירות הצרכנים יש חובה כפולה ומכופלת לשרת את החברות בהן הם עובדים. כללי אחריות תאגידית אמורים לסייע לכם עם כלים ניהולים שונים
אחריות תאגידית והקשר שלה עם שירות צרכנים
אחריות תאגידית מושג שנולד בשנים האחרונות. מדובר על אוסף שלם של עקרונות ומתודולוגיות שאמורות לסייע לארגון להפוך ולהיות יותר טוב מול הסביבה. מדובר על הרבה מאוד שיטות שאמורות לסייע לבעלים של חברה לשפר את ההתנהלות שלו בממשקים שונים. מול העובדים, מול הספקים וגם מול הצרכנים. מרגע שחברה עושה את זה היא פשוט הופכת להיות יותר טובה
אחריות מוצרים והקשר עם אחריות תאגידית
אחריות מוצרים היא עניין משמעותי למדי. חברה שלוקחת אחריות מלאה על המוצרים שהיא מייצרת היא חברה יותר טובה, חברה ממש איכותית. מדובר על עניין לא פשוט לאור העובדה שלעיתים הצרכנים יכולים לנצל את העניין. יחד עם זאת חברה יודעת לספוג את העניין בסופו של יום תרוויח עוד צרכנים אדוקים.
שימוש ברשתות חברתיות לצורך הגדלת הנאמנות של הצרכנים
אחת הדרכים נכון לימים אלו להגדיל את הנאמנות של הלקוחות של החברה היא באמצעות האינטרנט, מדובר על דרך חדשנית שעיקרה שימוש מושכל ברשתות חברתיות ובמה שהן מציעות. אין ספק שהעתיד נמצא שם והשאלה היא רק איך משתמשים בו. יש חברות שמסננות לקוחות שכותבים דברים לא טובים. לעומתן חברות אחרות מנצלות את המדיה החברתית לצורך הקשבה ללקוחות. זוהי דרך ממש מצוינת ללמוד על בעיות שונות בהם הם נתקלים.הפנייה ממש קלה וגם התשובה יכולה להיות ממש מהירה. ככל שמתייחסים ללקוחות בצורה יותר טובה ככה הסיכוי גדל להרוויח אותם לעד.
איך משפרים את האיכות של מוקד שירות הלקוחות
לשירות הצרכנים של החברה יש הקשר מאוד חשוב בכול הנוגע לנאמנות הלקוחות. ככל שהיכולת לתת מענה הוגן ומהיר ללקוחות יותר טובה, כך הסיכוי שהלקוחות יגיבו בצורה חיובית ויהיו נאמנים לחברה וגם הפוך כמובן, נציג שירות שעונה בצורה רשלנית או המתנה ארוכה על הקו יכולים לגרום לאיבוד של הלקוח הספציפי. לכן יש חשיבות כל כך גדולה לשירות הזה. חברות משקיעות כספים עצומים במערכות השירות שלהן, בהיבט טכנולוגי וכמובן בהיבט האנושי כולל תהליכי הכשרה ארוכים ומורכבים, סדנאות ותגמול אישי בהתאם להצלחות .נציגים יותר מיומנים, המתנות יותר קצרות על קו הטלפון ועוד פעולות שכל מטרתן מתן שירות איכותי לצרכנים. זה רק צד אחד של המטבע. הצד השני כרוך בפעולות שמטרתן תקשורת יותר איכותית והפיכת הצרכנים לשותפים פעילים לדוגמא עם פיתוח של מוצרים חדשים. הקמה של פורומים של צרכנים יותר מעורבים.