חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מיקור חוץ – פיתוח עסקי, למה זה נכון?

לפני שאוכל לתת נימוקים מדוע להוציא את הפיתוח עסקי החוצה ברצוני לסייג וסווג את זה לסוגי חברות שהרי דין חברה קטנה איננה דומה לחברה גלובאלית גדולה. עם זאת בכלכלה נוכחית שבו ניהול סיכונים נהפך למשמעותי ביותר, פירוק שרשרת הערך גם ובעיקר בחברות גדולות הוא משמעותי והכרחי. פיתוח עסקי הוא חלק משרשרת הערך ויש לו תפקיד משמעותי לא פחות ממחלקת הייצור, שיווק, לוגיסטיקה וכו'.

על מנת להבין את היתרונות בלהוציא את הפיתוח עסקי מחוץ לחברה, ראשית עלינו להבין מה זה בדיוק פיתוח עסקי. פיתוח עסקי מוגדר כ "ניצול משאבי הארגון לטובת יצירה או איתור הזדמנויות עסקיות חדשות על מנת לזכות ביתרון יחסי בשוק. משאבים אלה יכולים להיות, כוח אדם, הון, טכנולוגיה או תשתיות. הכוונה במילים יצירה או איתור מתייחס למאמצים פנים ארגוניים או חוץ ארגוניים. פנים ארגונים עשוי להיות הרחבת קו מוצרים, פיתוח מוצר חדש, שיפור הנגישות ללקוח. וחוץ ארגוני מתייחס לשיתוף פעולה אסטרטגי, מיזוגים ורכישות". מכירות שטח

לאחר שהבנו זאת אני אסביר מהן היתרונות לכל עסק. בעסק קטן פיתוח עסקי איננו יכול לבוא לידי ביטוי באופן אופטימאלי מכיוון שלרוב מדובר באדם אחד עד שלושה שעסוקים בעניינים מקצועיים וניהול משרד כך שאין זמן לפיתוח עסקי נכון. מסיבה זו הוצאת פיתוח עסקי החוצה עשוי לתת לחברה את מה שהיא צריכה על מנת להגיע לשלב העסקי הבא. על פי ניסיוני לרוב שימוש בחברים או מכירים עסקיים אינם מועילים לאורך זמן. אין זה אומר שעסק מתחיל צריך להוציא את פיתוח העסקי למיקור חוץ אבל לאחר שנה רצוי שזה יקרה כל עוד יש הכנסות.

בחברה בינונית המצב מעט שונה, לרוב בחברה בינונית יש מנהל או איש שיווק שאחראי לשיווק החברה אולם הטעות הנפוצה היא שמנהלי עסק חושבים שמנהל שיווק יכול וצריך לעשות פיתוח עסקי. שני התפקידים הללו הן ישויות נפרדות המצריכות כישורים שונים בתכלית ולכן לא ניתן לשלבם באדם אחד (נדיר למצוא מישהו שיכול לבצע את שניהם מבחינת כישורים שלו). הניסיון לחסוך כסף וציפיות לא ריאליות עלולות להביא להרבה תסכול לכל המעורבים. מכיוון שלרוב עסקים בינוניים אינם יכולים לעמוד בעלויות של איש פיתוח עסקי טוב הם נאלצות להתפשר. הפיתרון כפי שהוזכר הוא הוצאת "מחלקת פיתוח עסקי החוצה במיקור חוץ ובכך לחסוך עלויות כבדות ולקבל תפוקה מרבית לעסק.

בעסק גדול המצב שונה. חברות גדולות הן בעלות האמצעים והמשאבים להעסיק מנהל פיתוח עסקי אולם ישנה בעיה אחרת. פיתוח עסקי אם נעשה בצורה טובה איננו יעיל לאורך כל תקופות השנה שכן הוא יעיל בpeak- עסקי. לאחר שהוא מביא שותפות אסטרטגית או לקוח אסטרטגי או מפתח מנוע צמיחה חדש על המערכת לקחת זמן להתארגן למצב החדש ולאזן את עצמה על מנת שלא תקרוס בנטל העסקה. אם מנהל פיתוח העסקי יביא עסקאות גדולות מבלי להתחשב באיזון המערכתי שזה דורש, העסק עלול להינזק יותר מאשר להרוויח. לכן חשוב לעבוד בגלים. הבעייתיות בכך היא שמנהל פיתוח עסקי ימלא את הזמן בניהול משרד מנהלות שאחרים מסוגלים לעשות. אין צורך להזכיר כי מחירו של מנהל פיתוח עסקי הוא גבוהה מאוד ובזמני רגיעה יעילותו נמוכה.  על כן, לפי דעתי, גם חברות גדולות בחלקן ייהנו מיתרונות הוצאת מנהל פיתוח עסקי במיקור חוץ מאשר גיוסו לתוך החברה בעיקר בגלל השכר.

לא מעט אני נשאל איך איש פיתוח עסקי במיקור חוץ יכול להבין את התעשייה שבה אני עובד ואת העסק שלי אם הוא לא יושב בתוכה? לכן אני עונה הוא לא צריך. כשם שפסיכולוג לא צריך לחוות התעללות כדי להבין איך לטפל בכאלה שחוו התעללות. או מאמן כושר אישי לכדורגלנים לא צריך להיות כדורגלן ועוד מאות דוגמאות. ישנו יתרון אם הוא בא מהתחום אבל זה לא הכרח. מה שכן הוא חייב להיות בעל כישורים בלתי מעורערים בתחום הפיתוח עסקי והוא חייב להיות מחויב לחברה ולסודיות שמתנהלת בתוכה.

טענה נוספת שיש לקחת בחשבון בעיקר בחברות גדולות ובינוניות בצמיחה היא שישנה חשיבות גדולה לשמור על עסק רזה מבחינת מבנה ארגוני. שמירה על ארגון רזה בכלכלה שבירה, משתנה ותחרותית זה יתרון גדול כפי שהבינו את זה בתחום הייצור, לוגיסטיקה, IT ואף המכירות, כך זה גם נכון בתחום הפיתוח עסקי שהינו חלק חשוב. שרשרת הערך.

לסיכום, הוצאת פיתוח העסקי מחוץ לחברה עשוי להיות בעל יתרונות רבים שכן אם נוכל לדעת היכן ומתי לשחרר שליטה ניתן יהיה אף ליהנות מכל העולמות והכי חשוב לגרום לצמיחה כלכלית ועליה בשלב העסקי. לכן מיקור חוץ נותן פתרונות לכל האילוצים ובו בזמן מגדיל רווחיות לחברה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת אקסלנט BD שמה לעצמה מטרה לעזור במכירות שטח לעסקים על מנת להגדיל את הרווחים.

אנו מספקים שירותי מכירות שטח במיקור חוץ על מנת להביא את התוצאות הטובות ביותר ולהגדיל לכם את הכנסות . 

אנו מאמינים כי כיום עסקים זקוקים יותר לעזרה מעשית. עסקים רוצים תוצאות ובצדק.

לכן אקסלנט פיתוח עסקי פיתחה שיטת עבודה שמתאימה לעסקים בצמיחה. מערך סוכני מכירות השטח שלנו

יפתחו דלתות עסקיות עבורכם, יצאו לפגישות מכירה ויחזרו עם עסקאות חתומות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאיר

מאת: מאירייעוץ עסקי08/01/181360 צפיות
תחום המשא ומתן הינו תחום יותר מורכב ממה שבעלי עסקים נוטים לחשוב. כאשר ישנו הידע כיצד להתכונן, לנהל ולבצע משא ומתן יעיל, הסיכוי להגדלת התוצאות העסקיות גדל באופן משמעותי. נושאים ונותנים שניגשו למשא ומתן עם יעדים ספציפיים ומאתגרים השיגו תוצאות טובות יותר לעומת נושאים ונותנים שניגשו למשא ומתן עם רמות אחרות של יעדים או ללא יעדים מוגדרים. להלן מספר נקודות להתייחסות כשמתחילים במשא ומתן:

מאת: מאירייעוץ עסקי29/09/171445 צפיות
חוכמת ההמונים – על מנת לפתור בעיה באופן המדויק ביותר נשתמש בממוצע של אוסף הדעות של ההמון, אשר יניב את הפתרון המלא, המקיף והמדויק ביותר ביחס לקבוצה של מומחים. מיקור המונים - עקרון של ביצוע שירותים, העלאת רעיונות או כתיבת תוכן על ידי קבוצה גדולה של אנשים (ההמון) בעלי מוטיבציה כלשהי וזאת במקום שהיחיד יבצע את אותה המשימה.

מאת: מאירעסקים קטנים ובינוניים07/08/171341 צפיות
כיום ניתן לדבר על ערך נתפס מול ערך ריאלי של מוצר או שירות עבור לקוח. ההבדל או הפער בין שני אלה עשוי לרוב להיות בעל השפעה מכרעת על תהליך המכירה. קיים צורך בגישת מכירות שונה, כזו שנותנת ללקוח ערך מוסף אמיתי שמתאים לתפיסת עולמו. ראשית, הערך-המוסף האמיתי של מוצרים ושירותים רבים מוטל בספק. סקרים מראים שלמעלה מ- 78% מהחברות כיום איננן מבדילות ולכן גם אינן מספקות את הערך שאותו לקוח ציפה לו. האחוז הגבוהה הזה נובע בעיקר כי חברות מתעניינות בדבר אחד. האם נשיג יעדים? איך יושפעו התוצאות העסקיות? ופחו

מאת: מאירעסקים קטנים ובינוניים27/07/171499 צפיות
רק 59% מצוותי מכירות משיגים מכסות, 47% מאבדים מההצעות עקב "חוסר-החלטה" של לקוחות מחזור מכירה ארוך. היקף העסקאות הממוצע מצטמצם, כמעט 50% כאשר חברות צריכות לשפר את יעילות תהליך המכירה ויכולת של מחלקת מכירות לשפר מכירת מוצרים משלימים או תחליפיים או משדרגים. יוזמות רבות לשיפור יעילות המכירות אינן עונות על הציפיות של הלקוחות ומנגד סגנון של מכירות "מסורתיות" כמו תהליך מכירה מבוסס D2D, כבר אינן מספקות.

מאת: מאירעסקים קטנים ובינוניים26/06/171396 צפיות
פיתוח עסקי – הינו תת דסיפלינארי בתוך עולם התוכן של שיווק ומוגדת כ "ניצול משאבי הארגון לטובת יצירה או איתור הזדמנויות עסקיות חדשות על מנת לזכות ביתרון יחסי בשוק". משאבים אלה יכולים להיות, כוח אדם, הון, טכנולוגיה או תשתיות. הכוונה במילים יצירה או איתור מתייחס למאמצים פנים ארגוניים או חוץ ארגוניים. פנים ארגונים עשוי להיות הרחבת קו מוצרים, פיתוח מוצר חדש, שיפור הנגישות ללקוח. וחוץ ארגוני מתייחס לשיתופי פעולה אסטרטגים, מיזוגים ורכישות.

מאת: מאירייעוץ עסקי26/06/171385 צפיות
אומנם השוק הישראלי הינו שוק קטן וזניח ברמה הגלובאלית אך כוח הקניה שלו הרבה יותר גדול מגודל השוק שהוא מחזיק. כמו כן לפעמים אינטרסים ואסטרטגיות עסקיות גלובאליות לוקחות בחשבון פרמטרים רבים חוץ מגודל שוק אלא גם השפעה על שווקים אחרים, מערכת קשרים. מינוף אזורי ועוד

מאת: מאירעסקים קטנים ובינוניים19/02/131220 צפיות
עסקים רבים בעיקר קטנים שמתמודדים עם צמיחה עסקית עוסקים בשאלה איך אני יכול להגדיל את המכירות. ברור לכולם שגיוס איש מכירות ייעודי הוא הפתרון היעיל ביותר. אבל עובדה נוספת שקיימת בשוק שקשה למצוא איש מכירות טוב במחיר סביר שיכול להביא תוצאות. בהנחה שהמכירות אינן מבוססות רק על קשרים עסקיים אלא על הבנה עסקית, יכולת מכירה גבוהה, ורצון לעבוד קשה על מנת למצוא ליד, הרי שתפקיד המכירות הוא הקשה ביותר בעסק. ויחד עם זאת הוא הצינור ההכנסה העיקרי ולכן חשיבותו רבה

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211487 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211324 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211159 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211356 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201272 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201185 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201051 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica