נתח משמעותי מתהליך קידום אתרים מתבסס על פרנטר נוסף, והוא לא אחר מאשר הלינק שמהווה "מקפצה" לגולש בין האתרים. השפעתו ניכרת בתהליך החלפת קישורים עם אתרים אחרים בצורה של הכוונת הגולש באמצעות לינקים המופנים מאתר לאתר. הגולש נהנה ורואה בשירות כעזר המקל את הגלישה ומיידע אותו בדבר אתרים דומים, אך חדשות קידום אתרים חושפות אמת קצת יותר מורכבת. מדובר בתורה שלמה הכוללת את סוגי הלינקים, איכותם וכיצד החלפת הקישורים צריכה להתבצע כך שמנועי החיפוש ידרגו את אתרכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
חדשות קידום אתרים- והפעם, קישורים!
לפני הדיון בקישורים והחלפתם לצורך קידום אתרים, יש להבין מהו אותו אמצעי מופלא המעביר את הגולש מאתר אחד לאחר בקליק קטן על העכבר.
הקישורים נחלקים לקישורים חד צדדיים, דו צדדים ופנימיים, כאשר כל אחד מהם מקיים מטרה מסויימת שונה. בראש המצעדים מופיעים הקישורים האיכותיים ביותר בעיני מנועי החיפוש של גוגל, הלא הם הקישורים החד-צדדיים, המפנים מאתר הרלוונטי לאתרכם ללא קישור חזרה, כך שבאתר המקושר נמצא תוכן חשוב שיתרום לנושא המבוקש. כמו כן, ישנם הקישורים הדו-צדדיים הפועלים בשיטת "יד רוחצת יד", משמע, הפניית קישורים לאתרכם תמורת הפניית קישורים חזרה מאתרכם לאתר המפנה. מנועי החיפוש בוחנים בקפדנות יתירה קישורים אלו ובחשד הקל ביותר הקישור לא ייחשב והדבר יפגע בדירוג. לכן יש להקפיד על החלפת קישורים רק עם אתרים רלוונטיים, העוסקים בנישה דומה ועם אלו המדורגים במקומות גבוהים בעמודי החיפוש. סוג נוסף של קישורים מתייחס לקישורים הפנימיים המצביעים אל עמודים באותו אתר. ערכם מורגש באם הטקסט של הקישור עשיר במילות מפתח הקשורות לדף המקבל, ובפיזור ה- Page Rank של גוגל בדפים השונים תוך סיוע למבקרים בניווט.
החלפת קישורים- לשם מה?
קידום אתרים, הלכה למעשה, מתבסס בין היתר על החלפת קישורים שאם מתבצעת כראוי מהווה גם כלי שיווקי עצום. כל קישור לאתר האינטרנט המקודם מאתר אינטרנט רלוונטי אחר מהווה מעין תמיכה והמלצה לבקר באתר המקודם. באופן זה, החלפת קישורים טומנת שני יתרונות ברורים- ראשית, היא תורמת באופן משמעותי לדירוג האתר במנועי החיפוש ושנית, היא חושפת גולשים חדשים לאתר האינטרנט תוך הגדלה ניכרת של תנועת הגולשים אליו. גולשים הלוחצים על קישורים יהפכו למבקרים חדשים באתרכם ויגדילו את התנועה באתר. החלפת קישורים מאתרים אחרים הקשורים לתחומך תביא לגולשים ממוקדים. כמו כן, הגדלת מספר הקישורים אל אתרכם לא יכולה לצבור תאוצה בזירה האינטרנטית ללא סיוען של חברות מתחרות הנותנות קרדיט אחת לשנייה וכך מצליחות יותר ביחד מאשר לחוד. התחרות קשה ושיתוף פעולה עם כמה גורמים בתוך הענף יכולה לשפר מאוד את מצבכם בדירוג. כנאמר "טובים השניים מן האחד" במיוחד בתחום החלפת קישורים ברשת.
*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .