מנוע החיפוש ב-ה' הידיעה הוא גוגל, וגוגל, כידוע, אינה חושפת את נוסחת הפלא באמצעותה מדרגת את האתרים אשר אותם היא מקדמת. לעתים ה"כספת" חושפת טיפ אחד או שניים לפיצוחה וכל שיש לעשות הוא לעקוב אחר כל פרסום בגוגל ומטעמה. הטיפים נועדו לסייע לכם בבניית האתר בצורה שתקל על המערכת בסריקתו. בעולם של קידום אתרים מרבית הגולשים מסתפקים בתוצאות המופיעות בדפים הראשונים ואינם טורחים להרחיק אל מעבר לדף השני. תופעה זו מדרבנת את בעלי האתרים ומקדמיהם לשאוף שאתרם יופיע בדירוג הגבוה ביותר בעת חיפוש בגוגל. הופעה בראש הדירוג גוררת חשיפה מאסיבית ואקסטרה כניסות לאתר.
כיצד נקבע הדירוג?
קידום אתרים באינטרנט מתבצע בשיטת הקידום הממומן או בשיטת קידום אתרים אורגני, ויש שמשלבים את שתיי השיטות גם יחד. הקידום האורגני מתייחס לקידום באמצעות מנועי חיפוש, משמע, השבחת האתר לשם העלאת ציונו בעיני מנוע החיפוש של גוגל והעמדתו בראש המדרג. שקלול ציון האיכות מתבצע על פי מספר קריטריונים אשר שילובם הסופי מדרג את האתר ברשימת החיפוש. על מנת להתקדם ולהתברג בראש רשימת החיפוש מפעילי ובעלי אתרים רבים מבצעים שינויים תכופים באתר, לא תמיד עם התחשבות בקצב הסריקה. יש לדעת כי שינויים שמתבצעים באתר אינם משפיעים באופן מיידי וכי קיים קשר ישיר בין קצב הסריקה של האתר לבין קליטת השינויים.
כיצד משפרים את הדירוג?
עם כל העיסוק סביב "פיצוח" נוסחאת המדרג של גוגל, מומחי קידום האתרים העלו הברקות והמלצות רבות שיצרו יחד מעין מדריך קידום אתרים בלתי פורמלי. ב-מדריך ישנן המלצות בדבר שימוש בתוכן איכותי, רהוט, מקצועי ונטול שגיאות כתיב העלולות לפגום באיכותו. מאפייני התוכן אמורים לבוא לידי ביטוי במאמרים מקצועיים אודות האתר ומהות עיסוקו. כמו כן, גוגל שמה את טובתו של הגולש בראש מעייניה, ולכן מעודדת כתיבה "ידידותית לגולש" בה מומלץ להשתמש במילים בעלות משלב גבוה אך שעדיין מקיימות מידה מסויימת של נגישות והבנת הטקסט. מעבר למלל קיימת חשיבות לחלוקת המאמרים לפסקאות לשם הקלה במציאת המידע הדרוש. אלמנט חשוב נוסף בדירוג הוא שימוש בקישורים ממקורות חיצוניים. אלו מהווים מרכיב חשוב בהעלאת האתר בתוצאות החיפוש שכן הוא מעודד גלישה איכותית וממוקדת.
פרסום בגוגל- "שחקן חיזוק"
קידום אתרים אורגני דורש סבלנות והתמדה רבים שכן מתבסס על שיפור דירוג האתר בתוצאות הטבעיות של מנוע החיפוש. אך מי שסבלנותו פוקעת יכול לשלב פרסום בגוגל כחלק מאסטרטגיית קידום אתרו. הפרסום מתבצע באמצעות קישורים ממומנים המופיעים להם בטור השמאלי של תוצאות החיפוש הרגילות או תחומים במסגרת צהובה מעליהן. התשלום על פרסום בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר, נקבע על פי הקליק של כל גולש שנחשף למודעה, מתעניין וחפץ להחשף למידע נוסף בעמוד שאליו מוביל הקישור.
*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .