כמו בהרבה מאוד תחומים אחרים בחיים המקצועיים והאישיים שלנו – גםבנדל"ן, אומנות השיווק היא אבן היסוד של ההצלחה. בין אם מדובר בבניינייוקרה, או בעוד בניין מגורים סטנדרטי הרי ששיווק אפקטיבי יכול לעשות אתההבדל בין הליך רכישה המתנהל בעצלתיים, לבאז עצום שיגרום ללקוחות להתדפק עלדלתכם מסביב לשעון. במאמר שלפניכם נתמקד באחד האמצעים היעילים והנפוציםביותר לשיווק נדל"ן – שיווק נדל"ן ברשת האינטרנט – המגדילה עשרות מונים אתהחשיפה הפוטנציאלית.
מאת : אילנה דמארי
השלב הראשון בדרך לשיווק נדל"ן נכון באינטרנט הוא הקמת אתר תדמית לחברהשלכם. האתר חייב להיות בנוי בצורה מקצועית ושיווקית, עם דגש על הפןהויזואלי שימשוך את הגולשים להישאר באתר ולעיין בתכניו. מלאו את האתרבתמונות מחמיאות של הנכסים אותם אתם משווקים. הוסיפו פרטים על עצמכם ועלנסיונכם בתחום ואל תשכחו את תווית ה"צור קשר".
במקביל להקמתו של האתר האישי של החברה שלכם – אל תזניחו את המדיההחברתית ודאגו להקים ולנהל אפיק שיווק נוסף, אשר יאפשר לכם לפנות במישריןלקהלי היעד שתגדירו לעצמכם. הקימו דף אוהדים בפייסבוק ודאגו לעדכן אותובאופן תדיר, כך שיכיל ערך מוסף שממנו יפיקו הגולשים תועלת. ככל שתעשו אתהדברים בצורה מקצועית יותר – כך תשכילו למתג את עצמכם טוב יותר.
עוד לקריאה - אילנה דמארי
עם הקמתה של תשתית המדיה החברתית שלכם, כפלטפורמה שתלווה את אתר החברה –המשיכו לצעד הבא והקפידו לקדם את האתר שלכם במנועי חיפוש. את הקידום תוכלולעשות בשני אופנים: האחד, קידום רגיל – המכונה גם קידום "אורגני", אשריצריך מכם העלאה של תכנים איכותיים ומועילים שיגרמו ליותר ויותר גולשיםלהיכנס לאתר שלכם. שימו לב כי קידום מסוג זה לוקח על פי רוב זמן רב יותרוסיכוי הצלחתו תלויים במידה רבה ביכולת שלכם לייצר תוכן אטרקטיבי בתדירותגבוהה; או לחילופין, להשתמש בשירותיהם של מומחים המכירים את תחום התוכןומנועי החיפוש מקרוב.
הדרך השנייה בה תוכלו לשווק את האתר היא בצורה "מלאכותית" באמצעותקמפיין ממומן שיעלה במנוע החיפוש המפורסם בעולם – גוגל. לשם כך תצטרכולהגדיר את מילות המפתח שעליהן תרצו "להיאבק" עם החברות האחרות, לפלח אתקהלי היעד ולבחור תקציב ייעודי לקמפיין. במסגרת הקמפיין הממומן של גוגל לאתשלמו על עצם הופעת המודעה – כי אם על לחיצה ממשית על הקישור שלכם מצד אחדהגולשים. במילים אחרות, אתם תשלמו לגוגל סכום מסויים (אותו תגדירו מראש) עלכל לחיצה, שלאחריה יגיע הגולש לאתר שלכם. אם אף אחד לא לחץ על הפרסומתשלכם הרי שלא תשלמו אגורה. שיטת הפעולה הזו מכונה בעגה המקצועית שיטת ה-PPC– Pay Per Click.
לבסוף, אחרי שהתחלתם לקדם את האתר שלכם בגוגל הגיע הזמן לשלב השלישיוהאחרון – הפגינו נוכחות באתרים מקצועיים ופורומים העוסקים בנדל"ן. ענו עלשאלות, העלו דיונים ונסו לייצר באז רשתי סביב החברה שלכם וגרמו לגולשיםלהבין כי בכל הנוגע לנדל"ן – אתם הסמכות המקצועית העליונה.
לסיכום, שיווק נדל"ן באינטרנט, אינו דבר של מה בכך. מדובר במלאכה לאפשוטה, שלא תוכתר כהצלחה בין לילה, אך אחרי שקראתם את המאמר הזה – כל שנותרלכם לעשות, הוא ליישם את שלושת השלבים שהוצגו לעיל ,תוך ניסיון ליצור אתהתמהיל הנכון ביותר ביניהם.
אילנה דמארי היא מומחית נדל"ן, כלכלה וייעוץ להשקעות