לפני כשבוע (14.5.11), שודרה כתבה במהדורת מוצ"ש של חדשות ערוץ 2, אודות לחץ בעבודה, ובה ניתן היה אף למצוא את חברת קישורית (ניתן לצפות בחלק אודות קישורית בסרטון המצורף למעלה).
אז מי מאיתנו לא מצא את עצמו חוזר מיום עבודה עייף ומותש, כשכל רצונו הוא לחלוץ את נעליו, להתיישב ולהירגע מהיום הלחוץ שעבר עליו? זה קורה לכולם, אבל יש אנשים שתחושת לחץ בשל המתרחש בעבודה, מלווה אותם באופן יום-יומי. כיצד עליהם להתמודד איתו? על כך ננסה לענות במאמר זה.
מהו לחץ ?
לחץ, הוא תגובה פיסית ורגשית שלילית, הנוצרת בעקבות מתח מסיטואציה כלשהי.
הלחץ יכול להתבטא בכמה דרכים :
1. ביטוי פיסי ללחץ - הפרעות שינה, הזעה, כאבי ראש, בעיות גב, נשימה ודפיקות לב מואצות, בעיות במערכת העיכול ועוד.
2. ביטוי רגשי ללחץ - חרדה, חוסר שקט, עצבנות, בושה, עצבות.
3. ביטוי התנהגותי-מחשבתי ללחץ - ליקוי בקבלת החלטות, קשיי ריכוז, ביקורת עצמית, פחד מכישלון, גמגום, התפרצויות כעס או בכי, אימפולסיביות.
לחץ בעבודה, הינה תופעה שכיחה, המשפיעה בפן האישי על בריאותם, מצב רוחם ושביעות רצונם של העובדים; ובפן הארגוני על פרודוקטיביות העבודה, שיעור ההיעדרויות, ואף גודלם של הרווחים.
מדוע רבים נלחצים מעבודתם ?
הרצון להתקדם במקום העבודה לצד הפחד להיתפס כעובד לא מוצלח, מקום שאינו מטפל בצורה הנכונה בתקלות בצורה הגורמת לעובדיו לפחד מכישלון, ממונים שאינם קשובים, לקוחות תובעניים ומלחיצים והקושי לשלב בין החיים האישיים לבין העבודה; הם רק חלק מהגורמים, שבגללם רבים נלחצים בשל עבודתם.
אצלנו בקישורית, סביבת העבודה הדינאמית, כוללת שגרת עבודה של שיחות נכנסות מרובות, תיעודן, התמודדות עם דרישות הלקוחות וכל זאת תוך דגש על טיב השירות והמענה. חשוב לנו להוות סביבת עבודה נעימה ותומכת עבור עובדינו ולסייע להם בהפגת הלחצים ככל האפשר, תוך מתן כלים להתמודדות עם אופי העבודה.
כיצד יכול מקום העבודה לסייע ולהפחית לחץ בעבודה מצד עובדיו?
תדרוך צמוד
מומלץ לתדרך נציגי שירות באופן שוטף, הן על מתן סוגי שירות שונים והן בכל הנוגע ליחס ללקוחות.
בחברת קישורית, אנו מקפידים להעביר לנציגינו הדרכות בנושאי שירות שונים, חלקן נוגעות באיכות השירות ואחרות אודות לקוחות להם ניתן שירות ספציפי, לו דגשים מיוחדים.
בנוסף, בכל הנוגע ליחס ללקוחותינו, אנו מתדרכים את נציגינו לנהוג בקור רוח ולהבין את מצוקתו של הלקוח, גם כאשר הוא קצר-רוח והשיחה איננה נעימה, בכדי לטפל בצורה הטובה ביותר בפנייתו.
משוב והתמודדות עם תקלות באופן בונה ותומך
מומלץ לערוך משוב לעובדים אחת לתקופה, על בסיס קבוע.
חשוב לזכור, כי מטרת המשוב בסופו של דבר, היא לחזק את העובד ולא להוריד את הבטחון שלו.
לכן, אנו בקישורית מקפידים להתחיל את המשוב בהדגשת הנקודות החיוביות בעבודתו של העובד, ולאחר מכן, מסבירים לו את הנקודות טעונות השיפור.
אווירה וגיבוש
מקום עבודה הוא סביבה חברתית לכל דבר, ולכן חשוב לטפחה, במיוחד כשהעבודה היא אינטנסיבית, על מנת שהעובדים יגיעו מדי יום למקום עבודה בו שוררת אווירה חיובית ונעימה.
לכן, בקישורית אנו מקיימים פעילויות חברתיות, ערבי גיבוש ואף הכנסנו לאחרונה פעילות חברתית חדשה, הנערכת אחת לחודש, ונקראת "חמישי פינוק".
תגמול על איכות ולא רק על כמות
מרבית החברות שנותנות שירות באמצעות מענה טלפוני, מתגמלות את עובדיהן על בסיס אורכן של השיחות.
בקישורית, אנו מאמינים שגם טיב ואיכות השיחה חשובות ולכן מתגמלים את נציגינו לא רק על אורכן של שיחות, אלא גם על איכויותיהן.
לעדכונים נוספים, טיפים ופוסטים חדשים המובאים על ידי קישורית אתם מוזמנים להתעדכן בבלוג של חברת קישורית כאן ולהצטרף לעמוד הפייסבוק של קישורית