הסודות מאחורי המדפים –האם ידעתם שלא תמיד המדפים שקטים ורגועים ?
יובל לובנשטיין
לצרכן הרגיל, אשר מסתובב עם עגלתו בסופר, לעיתים הכול נראה רגוע ושלו. מה כבר יכול לקרות למוצרים המונחים סתם על המדף ?
אז ככה, שהאמת היא הרבה יותר מורכבת.
מאחרי כול מוצר קיים בדרך כלל סיפור. מאחר ואין למוצרים פה, אשמש להם לרגע קט .
המוצר בדומה למשל לאדם, יש רקע, יש משפחה, יש יחוס וישנה סיבה מדוע הוא נמצא על המדף ולא אחר – כן עולם ומלואו תרתי משמע.
הרבה יצרים והרבה אגו והרבה מחשבה מושקעים בנשוא טעון זה, אשר בסיומו אנו הצרכנים רואים למשל את הריבה של מותג כזה ולא מותג אחר, או מדוע המותג הראשון מתומחר במחיר השונה מהמותג השני.
מאחר והמוצרים מיוצגים על ידי חברות או סוכנויות מזון ומעורבים בתהליך אנשים, גם מצד היצרן/יבואן וגם מצד הרשת, בדרך כלל אנשי סחר/קניינים, אינטראקציה זו, במיוחד בתחומים רגישים ותחרותיים, מביאה להקצנת רגשות ולעשיית חשבונות.
* מדובר על מערכות של קשרים והיכרויות בין אנשים.
* מדובר על ריגול תעשייתי בין החברות.
* מדובר במידע אשר לעיתים מושג בדרכים לא דרכים.
* מדובר על שתילת אנשי מפתח בחברות מתחרות
* מדובר על האזנות וציטוטים
אין מה להתבלבל, התחום העסקי הוא תחרותי ואינו בוחל באמצעים אשר יקדמו וישרתו את האינטרסים שלהם.
לעיתים רואים אנשי עסקים אשר מייבאים מוצרים ומציעים אותם
אותם לרשתות במחירים הנמוכים ממחירי העלות.
אני באופן אישי חוויתי חוויה זו ולאורך מספר רב של שנים.
אחד הספקים שלי ייבא תחום מסוים של מוצרים, אשר נדרש להם רקע מקצועי ושירות לאחר תהליך המכירה, כאשר הוא הציע בעקביות את מוצריו במחיר זול.
אף אחד לא הבין את התופעה, שכם המוצרים הוצעו לעיתים במחירים הנמוכים ממחיר הקנייה. באופן כזה הצליח היבואן לדחוק את רגלי המתחרים, אשר לא היה להם עניין להיכנס ליבוא וכך הפך להיות לאימפריה אשר משווקת היום את מוצריה ברחבי הארץ ובהצלחה יתרה, שכן עם השנים העסק הפך להיות לעסק מתמחה, ייצר את הקשרים הנכונים בחו"ל, הגיע ליצרנים הנכונים ובכך "סגר את השוק" עבורו.