חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - האם ידעתם שלא תמיד המדפים שקטים ורגועים ?

הסודות מאחורי המדפים –האם ידעתם שלא תמיד המדפים שקטים ורגועים ?

יובל לובנשטיין

לצרכן הרגיל, אשר מסתובב עם עגלתו בסופר, לעיתים הכול נראה רגוע ושלו. מה כבר יכול לקרות למוצרים המונחים סתם על המדף ?

אז ככה, שהאמת היא הרבה יותר מורכבת.

מאחרי כול מוצר קיים בדרך כלל סיפור. מאחר ואין למוצרים פה, אשמש להם לרגע קט .

המוצר בדומה למשל לאדם, יש רקע, יש משפחה, יש יחוס וישנה סיבה מדוע הוא נמצא על המדף ולא אחר – כן עולם ומלואו תרתי משמע.

הרבה יצרים והרבה אגו והרבה מחשבה מושקעים בנשוא טעון זה, אשר בסיומו אנו הצרכנים רואים למשל את הריבה של מותג כזה ולא מותג אחר, או מדוע המותג הראשון מתומחר במחיר השונה מהמותג השני.

מאחר והמוצרים מיוצגים על ידי חברות או סוכנויות מזון ומעורבים בתהליך אנשים, גם מצד היצרן/יבואן וגם מצד הרשת, בדרך כלל אנשי סחר/קניינים, אינטראקציה זו, במיוחד בתחומים רגישים ותחרותיים, מביאה להקצנת רגשות ולעשיית חשבונות.

* מדובר על מערכות של קשרים והיכרויות בין אנשים.

* מדובר על ריגול תעשייתי בין החברות.

* מדובר במידע אשר לעיתים מושג בדרכים לא דרכים.

* מדובר על שתילת אנשי מפתח בחברות מתחרות

* מדובר על האזנות וציטוטים

אין מה להתבלבל, התחום העסקי הוא תחרותי ואינו בוחל באמצעים אשר יקדמו וישרתו את האינטרסים שלהם.

לעיתים רואים אנשי עסקים אשר מייבאים מוצרים ומציעים אותם

אותם לרשתות במחירים הנמוכים ממחירי העלות.

אני באופן אישי חוויתי חוויה זו ולאורך מספר רב של שנים.

אחד הספקים שלי ייבא תחום מסוים של מוצרים, אשר נדרש להם רקע מקצועי ושירות לאחר תהליך המכירה, כאשר הוא הציע בעקביות את מוצריו במחיר זול.

אף אחד לא הבין את התופעה, שכם המוצרים הוצעו לעיתים במחירים הנמוכים ממחיר הקנייה. באופן כזה הצליח היבואן לדחוק את רגלי המתחרים, אשר לא היה להם עניין להיכנס ליבוא וכך הפך להיות לאימפריה אשר משווקת היום את מוצריה ברחבי הארץ ובהצלחה יתרה, שכן עם השנים העסק הפך להיות לעסק מתמחה, ייצר את הקשרים הנכונים בחו"ל, הגיע ליצרנים הנכונים ובכך "סגר את השוק" עבורו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111393 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111282 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111183 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111403 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111365 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111394 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111496 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא שיווק ואסטרטגיה

מאת: מאה הימיםשיווק ואסטרטגיה28/01/152607 צפיות
המטרה של כל עסק היא לקבל כמה שיותר לידים מלקוחות המתעניינים בשירותים שהוא מציע. קיימות דרכים שונות ליצירה וקבלת לידים בעולם המודרני: א. פרסום של החברה עצמה במדיות השונות וקבלת פניות Inbound . ב. קניית לידים מאתרי אינטרנט ואנשי מכירות. ג. הפעלת מוקד טלמרקטינג ליצירת לידים, בדרך כלל בשילוב עם תקשורת שיווקית Outbound. עסקים רבים בישראל משקיעים כספים בקניית לידים, שרובם עוברים למספר עסקים במקביל. הכנו עבורכם את הכללים ליצירת לידים לעסק שלכם.

מאת: עידן עסיסשיווק ואסטרטגיה19/10/142948 צפיות
בכל שנה מיליוני שקלים מבוזבזים על מבצעים ותמריצי מכירות חסרי ערך, כאשר אתם מבצעים תמריצים ופעולות קידום לנציגי מכירות התוצאות שלהם יכולות להרקיע שחקים לרמות סנסציוניות! עד שיפתיעו גם אתכם.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148592 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק ואסטרטגיה25/09/132747 צפיות
המאמר עוסק בסקירת כלים של קיצורי דרך משכנעים אותם יכולים המשווקים לתת לצרכנים., כלים אשר באמצעותם יוכלו לשכנע את הצרכן לבצע רכישה . מקורם של כלים אלו מתוך מודל שכנוע של תורת הפסיכולוגיה החברתית.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132619 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132218 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: מיכלשיווק ואסטרטגיה18/06/132210 צפיות
בעולם של ריבוי באמצעי המדיה איך נדע במה לבחור, באיזו מדיה כדאי לי לפרסם, איפה להשקיע את תקציב הפרסום שלי, אולי לחלק אותו? בקיצור עולם הפרסום רחב ובעל אפשרויות רבות, אז בואו נעשה קצת סדר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica