הסודות מאחורי המדפים – חרם צרכנים –האם הנשק הסודי של הצרכנים ?
היום בבוקר התפרסמה בכלכליסט כתבה על חרם צרכנים בפייסבוק על שופרסל למשך שבוע.
האם חרם כזה מזיז כלל לרשת ? האם היא תגיב לזה ? או לתת לחרם לעבור לידה ?
מניסיוני בקמעונאות המקום הרגיש ביותר לפדיון החנות הוא ברשתות המזון, שם עוקבים המנהלים אחרי התפתחות הפדיון ברמה של שעה וחנות. כול שינוי הקל שבקלים מיד מרים אצלם מחושים, דבר המסייע להם להגיב במהירות יחסית לנעשה בשוק.
דבר זה מאפשר להם להגיב במהירות לכול הנעשה בשוק ולהפעיל את הנשק הסודי שלהם המכונה "טריות", קרי שינוי מחיר בקבוצת המוצרים הטריים כלומר ירקות, פירות, בשר,עופות ודגים.
שינוי קיצוני במחיר של אחד המוצרים מקטגוריות אלה, גורם להזזת זרם רב של קונים, אשר מוכנים להתאבד אם מחיר העוף יורד למחיר נמוך, או כאשר מחיר העגבנייה מתייצב באזור 0.49 לק"ג.
רשתות המזון מנצלות היטב את התקופה לפני החגים, אוגרות שומן לרוב, מעלות עד הקצה את מחירי המוצרים, על מנת לאפשר להם להציע "את נבחרת החלומות שלהם" במחירים מפתים ובכך לכסות על אובדן הרווחיות שלהם.
אישית אני מציע לא לנהוג בדרך של חרם למשך שבוע, משום שעל אף התוצאות שלו, רישומו בשטח לא יהיה לזמן רב שכן הרשת תמצא את הדרך להשיג לעצמה את מה שהיא הפסידה לעומת זאת נכון יעשה הצרכן אם ידיר את רגליו לאורך זמן מרשת זו או אחרת וימצא לו פתרון או שניים חילופיים, אשר מאפשרים לו לקנות את מבוקשו במחיר סביר.
אני מעדיף מקום שלא מציע לי כול פעם מבצעים משוגעים, שהרי יודע אנוכי שמבצעים אלו לא באים מכיסו של בעל הבית, אלא באים מהכיס שלי, כלומר מהעובדה שהם יקרו את המחיר של שאר המוצרים.
עצה קטנה למפעילי המחאה נגד שופרסל- תנסו להאריך את תוקפה, שבוע אכן זה לא מעט, אך דווקא כעת לפני החג, תאמינו לי שהמנהלים לחוצים קצת יותר מכם ואם החלטתם לפעול, אזי העיתוי הוא מצוין, אולם יש להאריך את משך התקופה ליותר זמן. בהצלחה !