הסודות מאחורי המדפים – מה הולך להיות השוס הבא ?
בבורסת ההימורים נמצאים מספר מוצרים, אחרי הקוטג,האגיס ומטרנה
מי הולך להיות הכוכב הבא ?
לא מעט שימות נזרקים לאוויר לאחרונה ונראה שכמעט כול מספר זוכה.
ננסה להגדיר את "התכונות הנדרשות" של המוצר ולנסח את "הפרופיל" שלו.
1 – עדיפות למוצר שהוא מותג מוכר
2- עדיפות למוצר שהצרכנים מכירים את מחירו
3- עדיפות למוצר שהצריכה ממנו רבה
4- עדיפות למוצר עם תוקף קצר או מוצר נפחי, שכן האטה בצריכה
תגרום "לפקק ולסתימת מערכות"
5- עדיפות למוצר אשר מיוצר בישראל
6- עדיפות למוצר שהוא מוגדר וברור- יחידה, מארז
להלן רשימת של מוצרים פופולאריים ומתוכם ננסה למצוא את "המובילים"
סוכר סוגת, אורז, קמח,שמן, שמן זית, קוקה קולה,חלב, לחם,גבינה צהובה, קפה, תה, שוקולד, נייר טואלט,רסק עגבניות, שימורי תירס, שימורי טונה, בשר, דגים, עופות.
ניתוח –על אף נטיית הלב ללכת לכיוון המוצרים היותר טריים, כמו עופות, בשר ודגים, נראה שבגלל שהם לא ממותגים וישנן מספר איכויות, הניסיון לקשור אותם ביחד לא תעלה יפה ולא תצליח.
טיעון זה תופס גם בתחום השמנים השונים, האורז, הקמח, נייר הטואלט
והשימורים.
הליכה בדרך אלימינציה זו משאירה על "השולחן" את הלחם, הקולה והגבינה הצהובה, לכול הדעות 3 קבוצות לא קטנות, אשר שונות אחת מהשנייה, הן בדימוי והן במורכבותן.
הלחם – אין ספק שקטגוריה זו דורשת ניעור וטיפול רציני – שהרי מחירם של לחמים מסוימים אף עולה יותר ממחירן של העוגות המוכנות, עדות לניתוק ולקהות כול רגש ותחושת אחריות חברתית, אולם בשל המגוון הרחב והאריזות השונות, נראה שהמיקוד כאן יהיה בעייתי.
נראה שלא נשארו "הרבה מועמדים" אחרים למעט הגבינה הצהובה והקולה, אשר על עיקר יצורם אחראים שני תאגידי ענק – תנובה והחברה המרכזית, אשר גם טרה נמצאת תחת בעלותה.
אולי זה רק ממחיש היטב את צעדה של החברה המרכזית, אשר בתבונה עסקית רבה ובשקט תקשורתי ראוי לציון "מצד כול הגורמים" הורידה את מחיר הקולה באריזת ששיה, אומנם לפרק זמן מוגבל, אך בשיא העונה למחיר שפוי של 3.33 ₪ לבקבוק.
זה נראה המחיר הנכון לבקבוק קולה, כאשר שאר החברות אשר מייצרות את המשקה, יציעו אותו מן הסתם במחיר הנמוך מזה משהוא כמו 2.99 ₪ ליחידה והרי לכם חזון אחרית הימים.....