השנה סוף סוף קיימת הפרדה ברורה בין החזרה לבית הספר לבין ראש השנה. כול אירוע קיבל תשומת לב נאותה, יש מספיק זמן להיערך בשקט ולכאורה ההוצאה לכול פרק לא מתערבבת.
אולי זו הסיבה שרשתות כלי הכתיבה והציוד המשרדי, לקחו עמדה והעלו את מחירי המוצרים לשיאים חדשים ואני שואל מדוע ?
הרי ה-$ נמוך ויציב !, הרי את רוב היבוא הן מבצעות בעצמן, או לפחות של המוצרים המובילים, אז מדוע הן צריכות לעבוד על רווחים כאלה מופקעים ?
שימו לרגע בצד 10 מבצעים של פריט בשקל שניים או חמישה ורצוי מאוד שאלה לא יבלבלו אתכם.
האם שמתם לב למחיר של כיס ניילון פשוט ? או דפדפת ?
המחירים מאוד יקרים וללא כול הצדקה, שהרי הרשתות עובדות על רווח גולמי של 70-80% בפריטים אלה, כלומר המוצר עולה להם 1 שקל הן מוכרות אותו ב- 4 שקל ללא מע"מ, כלומר כופלות ב- 4 בממוצע ! ואם מע"מ זה יוצא קרוב ל- פי 5!
לקראת עונת החזרה לבית הספר, שם מתבצעת מרבית הפעילות השנתית בתחום, פורסות חנויות רבות, כולל חנויות מזון שכונתיות את המוצרים, שם ניתן לקנות אומנם מגוון קטן, אך במחירים סבירים יותר וגם הן מרוויחות יפה ואף יפה מאוד !
דוגמאות נוספות ליוקר המחירים ניתן לראות באתרי האינטרנט השונים, המציעים מוצרים דומים לאלה שנמצאים בחנויות.
הפערים בניהן מתחילים להיות יקרים מאוד והרבה מעבר לפער סביר של כ- 10% אותו לקוח מוכן לשלם עבור שירות, הסבר ואחריות מוחשית.
גם בין החנויות ניתן למצוא הבדלים לא קטנים ומומלץ להתחיל לבדוק, במיוחד לאחר רכישת אופיס דיפו על ידי המשביר לצרכן, אשר מנסה בכול כוחות ליישר את ההפסדים באמצעות פגיעה במגוון המוצרים ובעיקר במחירי צרכן גבוהים מדי.
על מנת לצאת בשלום מחודש גדוש הוצאות אלה, מוצע לא להתפתות למבצעים השונים ובאמת לרכוש רק מה שצריך ומאחר ומבצעים תמיד יהיו, עדיף שהמלאי וההוצאות עליו, יישארו על המדף ברשת או בחנות מאשר אצלנו בארנק.
את השיעור הראשון בצרכנות נכונה, הרי כבר קיבלתם וכעת לא נותר אלא לאחל, שנת לימודים פורייה !