חפש מאמרים:
שלום אורח
21.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - האם קמה לנו תנועת "הפנתרים הלבנים" ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/20111495 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסודות מאחורי המדפים – האם קמה לנו תנועת "הפנתרים הלבנים" ?

גלי המחאה, הפכו לאופנה ולטרנד של קיץ 2011,כולם מוחים על כולם.

הקוטג בגבינה, האוהל בדירה והדלק בגז.

האם באמת הבעיה היא במחיר הקוטג ? או שמדובר כאן על משהוא גדול הרבה יותר ?

לתופעת זו ניתן לקרוא במספר שמות, אני בחרתי לקרוא לה תופעת "הפנתרים הלבנים", בגלל מספר סיבות ולא לפי סדר חשיבותן.

* פנתרים – לזכר תנועת הפנתרים המיתולוגית, אשר בחרה לצאת לרחוב ולזעוק

   את זעקתה החברתית.

* לבנים – בגלל צבע הקוטג, בגלל הסגנון הנקי והלא אלים, מהפכה שקטה

   ותרבותית ואולי מהפכה אשכנזית יותר, במובן שהמכנה המשותף שלה אינו הפאן

   העדתי, אלא המצוקה של האנשים שיש להם מצד אחד וחסר להם מהצד השני.

* "הפנתרים הלבנים" הם חיות חיוניות, צעירות בראשית דרכן,נושאות בתוכן

   ערכים טהורים, לא פוליטיים, ללא ארגון מסורבל, אלא גוף ספונטני וזך, אשר

   התארגן על רקע של מצוקה אמיתית, של הכנסה פנויה ההולכת וקטנה עם השנים.

נראה שהבעיה האמיתי, אינו מחיר הקוטג, אשר התייקר או גובה שכר הדירה במרכז תל אביב בלבד, אלא משהו עמוק ושורשי יותר.

זו זעקה של ציבור צעיר בתחילת דרכו, אשר בחר לשרת, ללמוד ולגור כאן ולחיות את חייו בישראל, אך מצרים את צעדיו ולא מאפשר לו לחיות בכבוד.

מאבק זה נולד על רקע של הכנסה פנויה, קרי אותה הכנסה אשר נשארת לאחר תשלום ההוצאות הרגילות של חיינו.

בניתוח ההוצאות ניתן לקבץ אותן לקבוצות כמו הוצאות על מזון,מגורים,תקשורת רכב, הלבשה ותרבות.

גם לפני 2 עשורים הוצאות אלו היו קיימות, אולם עיקר השינוי בא בגלל הוצאות התקשורת, אשר משקלן בסל הולך וגדל וכולל את הוצאות על טלפון, סלולארי, אינטרנט, מחשבים ומדפסות.

הוצאות אלו נחשבות בעיניי רובנו להוצאה קבועה, קרי הוצאה אשר קיימת בכול מקרה והיא אחת הסיבות המרכזיות אם לו המרכזית לצמצום בהכנסה הפנויה שלנו.

במצב לחוץ וצפוף כזה, כול לחץ נוסף מביא אכן לפיצוץ והוא יכול להיות יום אחד בגלל הקוטג ולמחרת בגלל מחיר הדלק או בגלל מחיר הקולה או מחיר הנדלן.

במקרים כאלו, אחד הפתרונות הוא פתרון כולל בהגדלת ההכנסה הפנויה, כלומר פתרון ברמת המקרו.

פתרון כזה לצד הגדלת ההיצע של הדירות, צריך להגיע גם מכיוון הפחתת המע"מ ונטל המיסים האחרים ממוצרים כמו דלק, חשמל, ארנונה וכן שיעור מס ההכנסה ואו קביעת אחוזי מס אחרים וגבוהים יותר, אולי ממי שמרוויח  גם יותר ! ואולי מס חברות גבוה ומיוחד דווקא על חברות אשר נוגסות לנו בסעיף התקשורת.

מדוע לא לגבות מהן תשלום מיוחד למשל ?

אפשר לקרוא לזה מס איזון למשל או כול שם אחר, אשר מתפקידו להחזיר לציבור חלק ממה שהן לוקחות לנו !

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111393 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111281 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111183 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111403 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111363 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111394 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות14/07/111108 צפיות
מהפכת הקוטג מתחילה לתת את אותותיה במוצרים נוספים ובעיקר במודעות הצרכנית בישראל. האם יהיה לזה המשך ? ימים יגידו

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201625 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201798 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201755 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201535 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201438 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201303 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201219 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica