חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - ניהול מבצעים, מיומנות או אומנות ?

הסודות מאחורי המדפים – ניהול מבצעים , מיומנות או אומנות ?

 

יובל לובנשטיין

אחד האתגרים הגדולים ביותר בעולם בקמעונאות, זה ניהול המבצעים, במיוחד כאשר הסביבה היא צפופה ותחרותית, כאשר מכול פינה צץ לך מתחרה חדש אשר גורם "לרעשים" ולהורדות מחיר ומהצד השני, אתה נדרש לשפר כל הזמן את הביצועים ואת אחוז הרווח הגולמי, במיוחד במצב שאתה מייצג חברה ציבורית, אשר נמדדת כל העת גם על פרמטרים אלו.

אז מה הסוד ? ואיך משפרים תוצאות בסביבה תחרותית ?

ברשתות המזון היקף פעילות המבצעים מגיעה לכ- 20%, כאשר שיעור ההנחה המקובל הוא בין 30-50% ממחירון הספק.

מקובל שהספק משתתף בסדר גודל של כ- 50% משיעור ההנחה, כלומר ההנחה מתחלקת בדרך כלל שווה בשווה בין הספק לבין הרשת.

זה פחות או יותר המצב הרגיל והתנהלות שוק המזון.

כמובן שלא רק המבצעים תורמים לרווח הגולמי של הרשת, אולם הם מהווים נדבך מרכזי לצד, שיעור הפחת והגנבות, הנחות של מועדוני לקוחות, כרטיסי אשראי והחזרות מלקוחות.

ניתן לשפר את ניהול המבצעים בדרכים הבאות

* ייעול מערכות המחשוב השליטה והבקרה.

* תכנון ארוך טווח של פעילות המבצעים, מאפשר לבוא לספק בעוד

   מועד, דבר אשר יכול לסייע לו לתכנן את פעילות היצור שלו

   ולהתייעל, יעילות אשר הוא יכול לחלוק גם עם הרשת.

* הקצאת "תקציב מבצעים- או תקציב שחיקה ברווח" לכל מחלקה,

   להבדיל "מפול" של הנחות לא מזוהות.

* מיפוי השתתפות הספקים לא רק באחוזים אלא גם בנפח כספי

* קביעת סרגלי תכנון לטווחי זמן של 6 חודשים להבדיל משיטת

   "השלוף" המצויה במחוזותינו.

עבודה מסודרת, סדורה ושיטתית בתחום יכולה לתרום לשיפורים משמעותיים במרווח הגולמי, אפילו לרמות של עד 1.5%, תלוי כמובן בשיעור השתתפות הספק בפעילות.

ברשתות בחו"ל לדוגמא קרפור או טסקו, עיקר ההשתתפות במבצעים , נופלת ויוצאת מכיסו של הספק.

יובל לובנשטיין, משמש כיועץ לחברות מוצרי צריכה ולרשתות קמעונאיות, ממקימי שופרסל דיל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111393 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111282 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111183 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111403 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111364 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111394 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111496 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא שיווק ואסטרטגיה

מאת: מאה הימיםשיווק ואסטרטגיה28/01/152607 צפיות
המטרה של כל עסק היא לקבל כמה שיותר לידים מלקוחות המתעניינים בשירותים שהוא מציע. קיימות דרכים שונות ליצירה וקבלת לידים בעולם המודרני: א. פרסום של החברה עצמה במדיות השונות וקבלת פניות Inbound . ב. קניית לידים מאתרי אינטרנט ואנשי מכירות. ג. הפעלת מוקד טלמרקטינג ליצירת לידים, בדרך כלל בשילוב עם תקשורת שיווקית Outbound. עסקים רבים בישראל משקיעים כספים בקניית לידים, שרובם עוברים למספר עסקים במקביל. הכנו עבורכם את הכללים ליצירת לידים לעסק שלכם.

מאת: עידן עסיסשיווק ואסטרטגיה19/10/142947 צפיות
בכל שנה מיליוני שקלים מבוזבזים על מבצעים ותמריצי מכירות חסרי ערך, כאשר אתם מבצעים תמריצים ופעולות קידום לנציגי מכירות התוצאות שלהם יכולות להרקיע שחקים לרמות סנסציוניות! עד שיפתיעו גם אתכם.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148591 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק ואסטרטגיה25/09/132747 צפיות
המאמר עוסק בסקירת כלים של קיצורי דרך משכנעים אותם יכולים המשווקים לתת לצרכנים., כלים אשר באמצעותם יוכלו לשכנע את הצרכן לבצע רכישה . מקורם של כלים אלו מתוך מודל שכנוע של תורת הפסיכולוגיה החברתית.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132617 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132218 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: מיכלשיווק ואסטרטגיה18/06/132210 צפיות
בעולם של ריבוי באמצעי המדיה איך נדע במה לבחור, באיזו מדיה כדאי לי לפרסם, איפה להשקיע את תקציב הפרסום שלי, אולי לחלק אותו? בקיצור עולם הפרסום רחב ובעל אפשרויות רבות, אז בואו נעשה קצת סדר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica