האיזון הנכון
שיווק באינטרנט הוא חלק מהותי בתהליך בניית אתר.
בשנים האחרונות התפתח עולם האינטרנט והפך למדיה שיווקית מובילה. מדיה זו מהווה גורם עוצמתי ונחשב בזירת ההתפתחות התרבותית והכלכלית, ובעלי עסקים רבים מודעים לכוחה הרב.
כיום, עסקים אשר לא ירכזו משאבים מספקים לקידום האתר שלהם, לא יקדמו את העסק שלהם ולא יחשפו אותו בפני קהל היעד שלו.
יחד עם זאת, פעמים רבות נוצר מצב שבו בעל העסק מודע לסוגיית השיווק החשובה ומתאמץ לחשוף את אתרו במנועי החיפוש, אך נתקל בדילמה -
בעבור מי לכתוב את מילות המפתח של האתר - בעבור הגולש הממוצע או בעבור אחד ה"גולשים" הנכבדים ברשת האינטרנט, הלוא הוא הרובוט של גוגל.
ובקצרה, למי כדאי לבעל העסק לפנות בשיווק אתר האינטרנט שלו?
בדומה לכל תחומי החיים, גם בעולם האינטרנט נשאף ליצור איזון, תוך התחשבות במטרה העיקרית להצליח להיחשף באופן אולטימטיבי בפני קהל יעד ממוקד.
זאת בניגוד לדעה שרווחה בעולם האינטרנט עד לא מזמן וגרסה כי מטרתה של החברה לבניית אתרים או של בעלי האתרים צריכה להתמקד ברובוט של גוגל, שלמעשה סוקר את אתר האינטרנט ומחליט כמה גבוה ידרגו בגוגל, ולפנות אליו בכתיבת התכנים.
ראוי להתייחס בתשומת לב למצב זה, שכן הוא עלול ליצור תסבוכת שדורשת פתרון .
אם יכיל אתר האינטרנט תכנים או מאמרים שרק הרובוט של גוגל יוכל להבינם, אתר בעל מילות חיפוש מתוחכמות מדי, הרי שסיכוייו להיות מדורג במקום מתקדם במנוע החיפוש טובים, אך הגולש הממוצע, שנחשף לאתר בזכות מנוע זה, לא יהיה מעוניין לקרוא תוכן שלא כוון אליו אלא למי שבעצם הפנה אותו לאתר זה, לרובוט של גוגל או למנוע חיפוש אחר.
כאמור ייתכן שאתר האינטרנט יתקדם בדירוגו של רובוט גוגל באופן משמעותי, אך הערכתו של הגולש תרד וחבל, שכן היא החשובה יותר - הגולש הוא קהל היעד האמיתי של העסק והאתר.
כך עלול בעל העסק להרחיק את הגולש ולהפסידו. הגולש הממוצע יתייאש מהתכנים המסורבלים שמציג האתר ויפנה לו עורף עקב היחס המועדף שמקבל הרובוט.
לסיכום, מהי דרך הפעולה הטובה ביותר?
התשובה על פי גישת האיזון היא לשלב בין הדברים.
מנוע חיפושו של גוגל נחשב לאיכותי ומהיימן ביותר לדעתם של גולשים רבים, ולכן אכן כדאי להשקיע בו את מיטב המשאבים והמאמצים, אך בו בזמן להתייחס כראוי לצורכי הגולש שהגיע בסיועו.
אם תוכני האתר, שמטרתם לתרום לשיווק האתר, ייכתבו בשפה שתדבר גם לרובוט וגם לגולש שמגיע דרכו, ירוויח בעל האתר את האיזון האידיאלי בין הרצון לקדם את האתר למקום מוביל בדירוג האתרים השונים, ובין הצורך לחשוף את הגולש לתוכן שיהיה נהיר ורלוונטי בעבורו, שהרי בסופו של דבר הוא הקורא האמיתי המתעניין בתוכני האתר.