חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיווק באינטרנט - האיזון הנכון

מאת: אלון סודרישיווק באינטרנט22/01/20091969 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האיזון הנכון

שיווק באינטרנט הוא חלק מהותי בתהליך בניית אתר.

בשנים האחרונות התפתח עולם האינטרנט והפך למדיה שיווקית מובילה. מדיה זו מהווה גורם עוצמתי ונחשב בזירת ההתפתחות התרבותית והכלכלית, ובעלי עסקים רבים מודעים לכוחה הרב.

כיום, עסקים אשר לא ירכזו משאבים מספקים לקידום האתר שלהם, לא יקדמו את העסק שלהם ולא יחשפו אותו בפני קהל היעד שלו.

יחד עם זאת, פעמים רבות נוצר מצב שבו בעל העסק מודע לסוגיית השיווק החשובה ומתאמץ לחשוף את אתרו במנועי החיפוש, אך נתקל בדילמה -

בעבור מי לכתוב את מילות המפתח של האתר - בעבור הגולש הממוצע או בעבור אחד ה"גולשים" הנכבדים ברשת האינטרנט, הלוא הוא הרובוט של גוגל.

ובקצרה, למי כדאי לבעל העסק לפנות בשיווק אתר האינטרנט שלו?

בדומה לכל תחומי החיים, גם בעולם האינטרנט נשאף ליצור איזון, תוך התחשבות במטרה העיקרית להצליח להיחשף באופן אולטימטיבי בפני קהל יעד ממוקד.
זאת בניגוד לדעה שרווחה בעולם האינטרנט עד לא מזמן וגרסה כי מטרתה של החברה לבניית אתרים או של בעלי האתרים צריכה להתמקד ברובוט של גוגל, שלמעשה סוקר את אתר האינטרנט ומחליט כמה גבוה ידרגו בגוגל, ולפנות אליו בכתיבת התכנים.
ראוי להתייחס בתשומת לב למצב זה, שכן הוא עלול ליצור תסבוכת שדורשת פתרון .
אם יכיל אתר האינטרנט תכנים או מאמרים שרק הרובוט של גוגל יוכל להבינם, אתר בעל מילות חיפוש מתוחכמות מדי, הרי שסיכוייו להיות מדורג במקום מתקדם במנוע החיפוש טובים, אך הגולש הממוצע, שנחשף לאתר בזכות מנוע זה, לא יהיה מעוניין לקרוא תוכן שלא כוון אליו אלא למי שבעצם הפנה אותו לאתר זה, לרובוט של גוגל או למנוע חיפוש אחר.
כאמור ייתכן שאתר האינטרנט יתקדם בדירוגו של רובוט גוגל באופן משמעותי, אך הערכתו של הגולש תרד וחבל, שכן היא החשובה יותר - הגולש הוא קהל היעד האמיתי של העסק והאתר.
כך עלול בעל העסק להרחיק את הגולש ולהפסידו. הגולש הממוצע יתייאש מהתכנים המסורבלים שמציג האתר ויפנה לו עורף עקב היחס המועדף שמקבל הרובוט.

לסיכום, מהי דרך הפעולה הטובה ביותר?
התשובה על פי גישת האיזון היא לשלב בין הדברים.

מנוע חיפושו של גוגל נחשב לאיכותי ומהיימן ביותר לדעתם של גולשים רבים, ולכן אכן כדאי להשקיע בו את מיטב המשאבים והמאמצים, אך בו בזמן להתייחס כראוי לצורכי הגולש שהגיע בסיועו.
אם תוכני האתר, שמטרתם לתרום לשיווק האתר, ייכתבו בשפה שתדבר גם לרובוט וגם לגולש שמגיע דרכו, ירוויח בעל האתר את האיזון האידיאלי בין הרצון לקדם את האתר למקום מוביל בדירוג האתרים השונים, ובין הצורך לחשוף את הגולש לתוכן שיהיה נהיר ורלוונטי בעבורו, שהרי בסופו של דבר הוא הקורא האמיתי המתעניין בתוכני האתר.

 

 

 

 

 

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלון סודרי

מאת: אלון סודרישיווק באינטרנט09/02/101514 צפיות
לניהול תוכן שלושה מטרות: לייצר תדמית לעסק, לשווק את המוצרים או השירותים של העסק, ולקדם את אתר העסק בגוגל.

מאת: אלון סודרישיווק באינטרנט20/01/102013 צפיות
כיצד להביא לאתר אינטרנט חשיפה בתוצאות החיפוש של גוגל? אילו מילות מפתח כדאי לבחור לשם כך?

מאת: אלון סודרישיווק באינטרנט27/12/091456 צפיות
מאז ההסכם שנחתם בין טוויטר למנועי החיפוש, שיווק באינטרנט דרך טוויטר משלב אלמנטים של באז מרקטינג, יחד עם שיווק האתר בגוגל.

מאת: אלון סודרישיווק באינטרנט21/12/091941 צפיות
מאז השקתו של טוויטר, התפתחה תורה שלמה סביב השיווק בטוויטר. אילו קמפיינים של שיווק באינטרנט נעשו דרך טוויטר, וכיצד הרשת הזו סייעה לחברות למכור מוצרים ולפתח תדמית חיובית?

מאת: אלון סודריפרסום באינטרנט11/08/091521 צפיות
העברת מסרים פרסומיים במייל בעקבות תיקון חוק הספאם.

מאת: אלון סודרישיווק באינטרנט09/07/091687 צפיות
שיווק באינטרנט: יתרונות, חסרונות, ודרכים שונות לשווק אתר באינטרנט.

מאת: אלון סודרישיווק באינטרנט02/07/094049 צפיות
כיצד להשתמש במודל SWOT לשיווק האתר באינטרנט?

מאמרים נוספים בנושא שיווק באינטרנט

מאת: nirשיווק באינטרנט05/12/213960 צפיות
כמה עולה פרסום בפייסבוק בשנת 2022-2021? כל יזם מגרד יכול להשתמש במודעות פייסבוק כדי להנחית לקוחות ולהרחיב את העסק שלהם. למעשה, יש יותר מ-1.6 מיליארד אנשים ברחבי העולם שמחוברים לעסקים קטנים בדפי פייסבוק.

מאת: דניאל מלמדשיווק באינטרנט20/06/184637 צפיות
אחת הבעיות הגדולות ביותר של בעלי עסקים קטנים ובינוניים המבקשים לפרסם את עצמם בערוצים השונים באינטרנט היא, שהבחירות שהם עושים נובעות מנקודת המבט הצרכנית שלהם ולא העסקית

מאת: רן שבירושיווק באינטרנט07/06/172763 צפיות
הספרות המקצועית לצרכנות המקוונת לא הגיעה לרמה מספקת. אף לא מחקר אחד בחן בצורה מקיפה מאפיינים שמעודדים או מדכאים צריכה מקוונת, וכן אף מאמר אקדמי לא בחן כיצד סגנונות החיים של המשתמשים הצורכים באינטרנט משתנים לעומת אלו של המשתמשים שלא צורכים באינטרנט.

מאת: שרון צרפתישיווק באינטרנט18/11/162614 צפיות
כאן נכנס לביטוי קידום אתרים אורגני שיכול לעשות את כל ההבדל בין קיום של לידים חמים לעומת חוסר בלידים באופן גורף.

מאת: שלום כהןשיווק באינטרנט11/05/163442 צפיות
כל מי שמבלה זמן רב מול מסך המחשב, המכשיר הסלולארי או קונסולת המשחק, בוודאי מכיר לא מעט משחקים שמעבר לעובדה שהם ממכרים מאוד, הם גם מהנים ביותר.

מאת: tkidumשיווק באינטרנט14/12/153430 צפיות
אחת השאלות הנפוצות של בעלי עסקים מהו ההבדל בין שיווק לבין מכירות? נמשיל את ההבדל באופן ציורי לעולם החקלאות

מאת: מאיר סוויסה שיווק באינטרנט05/11/153495 צפיות
הובלות בנהריה עם ביטוח חברת הובלות בנהריה מעניקה שירות מקצועי ויעיל ללקוחותיה וברשותה צי רכבי הובלה הכולל משאיות, טנדרים פתוחים וסגורים, מנוף ורכבים נוספים. החברה מציעה שירות הובלות בנהריה ובכל אזור הצפון, ניתן להזמין הובלות לכל רחבי הארץ בתיאום מראש. חשוב להדגיש כי חברת הובלות בנהריה מציעה שירות בהתאם לסטנדרטים גבוהים ומחמירים לכן היא מקפידה לחתום על חוזה עבודה מסודר ומעניקה ביטוח מלא בהעברה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica