חפש מאמרים:
שלום אורח
25.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - פארטו ואיך הוא יכול לסייע בתחום הקמעונאות ?

פארטו – שימוש מושכל בחוק- יכול לעשות רק טוב לקמעונאים

 

 

וילפרדו פארטו,כלכלן איטלקי שחיי במאה הקודמת,שם לב לתופעה –  כש 80% מהקרקעות של איטליה מוחזקים על ידי כ- 20% מהאוכלוסייה.

"תופעה זו" חזרה על עצמה גם בקרקעות של מדינות אחרות וגם במגזרים רבים ומגוונים של חיינו..

האם חוק פארטו יכול לסייע לנו – הקמעונאים לשפר את הביצועים ?

תשובה: בשימוש מושכל – המון.

להלן מספר נקודות :

1) מלאי – המלאי וניהולו הוא נושא קריטי בקמעונאות ,במיוחד

    בניהול מלאי של פריטים עונתיים.

    הידיעה ש- 80% מערך המלאי נגרם על ידי 20% מהפריטים,תמקד

   את תשומת הלב שלנו לאותם 20% פריטים בראש וראשונה.

2) מכירות – הידיעה שכ- 80% מערך המכירות בא מכ- 20%

    מהפריטים,תמקד אותנו בראש ובראשונה למכירות של פריטים אלה.

    נדאג שפריטים אלה תמיד יהיו זמינים למכירה,מוצגים ומשולטים.

    נדאג שהאיכות של מוצרים אלה תמיד תהיה גבוהה,בהביננו שהלקוח    

    רגיש לאיכותם.

    הפארטו אינו נעצר ברמת כלל החנות – אלא יורד לרמת המחלקה 

    והקטגוריה.

   כלומר על כל מנהל מחלקה ברשת לדאוג שאכן הפארטו אצלו פועל

   ללא דופי.

3) ספקים – הידיעה שכ- 20% מהספקים שלנו תורמים לכ- 80%

    מהמחזור,תיתן לנו תובנות נכונות של ניהול זמן,ניהול מו"מ מסחרי

    לשיפור מחירי הקנייה,תצוגות מוצרים,בולטות בחנות ובדיקת מוצרי

    הספקים הנ"ל אצל הרשתות המתחרות.

4) לקוחות – הידיעה שכ -20% מהלקוחות שלנו תורמים 80% 

    מהפדיון,תמקד אותנו בחשוב ובפחות חשוב.

    מועדון לקוחות וקשר בלתי אמצעי עם הלקוח,כן שיחת טלפון הביתה

האם גברתי/אדוני מרוצה מהחנות  ?  מה אנו יכולים לשפר ? האם ישנם מוצרים שאתם מחפשים ולא קיימים אצלנו?  יכולים  להדק את הקשר ולחולל פלאים למכר החנות.

5) עובדים – הידיעה שכ- 20% מהעובדים עושים 80% מהעבודה,יכולה

    לשפר את ביצועינו כמנהלים,לעודד ולתמוך בתורמים ולדלל את

    השאר.

6) שטחי תצוגה/מכר – הידיעה שכ- 20% מהשטח תורם כ- 80% 

   מהמכר,יכולה לסייע לנו רבות בבחירת המוצרים הנכונים בשטחים אלה

   ובצמצום שטחים שוליים וחסרי חשיבות.

7) זמן – ניהול זמן במיוחד בתחום הקמעונאי העמוס והמלא הוא קריטי.

    הידיעה ש- 20% מהזמן מביא לכ- 80% מהתוצר היומי שלנו,תמקד

    אותנו בעיקר ותצמצם את הטפל.

יובל לובנשטיין,משמש כיועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות כמו,שופרסל,הום סנטר וקנה ובנה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111393 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111282 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111184 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111403 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111366 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111394 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111496 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211490 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211326 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211161 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211358 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201274 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201188 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201053 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica