נופשים ששילמו 420 דולר על מנת להשאר בחדר בית המלון עד שעה מאוחרת ביוםהאחרון של הנופש, טענו כי ביום הפינוי נדרשו לעזוב בשעה 12:00 בצהריים. בית המשפטקבע כי החברה דרכה הוזמן הנופש תפצה אותם ב 4,200 שקלים.
התובעת הזמינה מפינגווין שירותי תיירות בע"מ חבילת נופש לקפריסין עבורה ועבורבני משפחתה - קבוצה של שנים עשר אנשים בגילאים שבין שנה אחת עד 73 שנים. לטענתה,לאור שעת הטיסה המאוחרת במועד החזרה לארץ, ביקשה לעזוב את המלון בשעה מאוחרת ביוםהנופש האחרון, ואף שילמה 420 דולר על מנת להבטיח זאת, אך להפתעתה, ביום העזיבה,התבקשו היא ובני משפחתה לעזוב את החדרים בשעה 12:00.
לטענתה, נציגי המלון הסבירו לה כי מעולם לא קיבלו דרישה להארכת השהות במספרשעות, ובכל מקרה, גם אם היתה מגיעה דרישה כזו, היה המלון מסרב לה. התובעת טענה, כיבמהלך חילופי הדברים, איימו עליה נציגי המלון כי אם לא יעזבו, יפונו היא ומשפחתה עלידי אנשי הביטחון במלון, ולפיכך נאלצו בני המשפחה להתארגן במהירות ויומו האחרון שלהנופש הפך ל"סיוט". בסופו של דבר, הסכים המלון להעמיד לרשות בני המשפחה חדר אחד עדהשעה 18:00. בתביעה שהוגשה לבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה, דרשה התובעת החזר של420 הדולרים ששילמה, וכן פיצוי בגין עגמת הנפש שנגרמה לה ובני משפחתה.
פינגווין שירותי תיירות הודתה בזכאות התובעת לקבל החזר של 420 דולר, אך טענה כיהמלון לא הוזמן ישירות על ידה, כי אם על ידי ספק אחר שאישר כי התקבל אישור המלוןלעזיבה מאוחרת, וכי הסכימה להשיב לתובעת 420 דולר בצירוף מכתב התנצלות, אך היאסירבה.
פיצוי בגין עגמת נפש
השופטת נסרין עדוי קיבלה את התביעה, וזאת נוכח עדויותיהם של התובעת ואביה והודאת נציגיהחברה בדבר הפרת החובה לדאוג לעזיבת החדרים בשעה מאוחרת ביום הנופש האחרון.
השופטתקבעה, כי אמנם העובדה כי המלון העמיד בסופו של דבר לרשות התובעת ובני משפחתה חדראחד עד השעה 18:00, הקלה במשהו על המצב, אך אין בכך כדי לאיין את עגמת הנפש שנגרמהלהם, ולכן יש לחייב את החברה להשיב לתובעת את הסכום ששילמה עבור הארכת השהותבחדרים, וכן לפצותה ב 2,500 שקלים בגין עגמת הנפש שנגרמה להם.
לפיכך, חויבה פינגווין שירותי תיירות לשלם לתובעת 4,200 שקלים, וכן לשלם לההוצאות משפט של 250 שקלים.
בפסק דין תמצאו אינדקס מקצועות כולל שמאי, עורך דין, גרפולוג, חוקר פרטי, נוטריון, תמלול, פוליגרף ועוד.
קידום אתרים