חפש מאמרים:
שלום אורח
22.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אפשר לקצר את זמן ההמתנה ע"י שימוש במיקור חוץ

כל אחד מאיתנו מכיר את התחושה הלא נעימה של לחכות על הקו בהמתנה לנציג שירות. הזעם שלנו כלפי החברה אליה אנו מתקשרים, מתגבר ככל שהדקות חולפות ואין תגובה מהצד השני. תוסיפו לזה את העובדה שבדרך כלל אנו מתקשרים לא כדי לתת מחמאות, אלא כדי להתלונן, תבינו עד כמה המענה הטלפוני המיידי חשוב מבחינה עסקית ותדמיתית.

מאת: קישורית  - מענה אנושי

אבל לא תמיד הזעם המופנה כלפי אותן חברות הוא מוצדק. קודם כל, כדאי לזכור כי חברות בסדר גודל של YES ו- HOT צריכות לטפל בלמעלה ממאות אלפי לקוחות. מדובר באופרציה מורכבת שקשה לדרוש ממנה שתתנהל עם אפס תקלות. שנית, העומס שנוצר במוקדים הוא לעיתים תוצאה של רצון הנציגים לתת מענה מקיף ומושלם ללקוח, גם אם זה בא על חשבון זמן השיחה.

הכתבה של ערוץ 10

ביום שלישי שודרה בערוץ 10 כתבה בה נמדדו מדגמית זמני ההמתנה במוקדים של YES ו- HOT. לא הרבה יודעים, אבל לפי הרישיון שברשותם, חברות הכבלים והלווין, יס והוט, אמורות להשיב לכם בטלפון בממוצע בתוך שלושים שניות ולכל היותר בתוך דקה וחצי.

ערוץ 10 טלפנו לחברות בכל שעה עגולה במשך יומיים, בין השעות שמונה בבוקר לשש בערב, העלו ביום הראשון זמני המתנה ממוצעים של 8:31 דק' בחברת הוט. ביום השני זמני ההמתנה הממוצעים בחברת הכבלים עמדו על 5:30 דק'. YES יצאו טוב מהתחקיר עם זמני המתנה שעומדים בדרישה.

כיצד ניתן להסביר את הפער בזמני ההמתנה?

אין ספק שהבדיקה שביצע ערוץ 10 היתה חשובה ביותר ברמה העיתונאית בכך שהעלתה את הנושא לסדר היום הציבורי, במיוחד כשהתחרות מוגבלת לשתי חברות ענק, המספקות מוצר שקשה מאד להסתדר בלעדיו כיום. אולם, כאשר מודדים זמני המתנה במוקד טלפוני כה גדול, חשוב לבצע זאת בהגינות ולא להיחפז למסקנות המבוססות על בדיקה של יומיים. לצורך הגעה לבדיקה שתוצאותיה איכותיות , עליה להתפרס על פני כמה שבועות.

במידה ולאחר בדיקה שכזו עולה שאכן מדובר בפער קבוע (וזה לא בהכרח המקרה), הסיבה לכך היא אסטרטגית החברה. לא מגיעים למצב של זמן המתנה ממוצע של למעלה מ 6-7 דקות במקרה.

הנהלת הארגון היא זו שמחליטה מהי כמות המשאבים שעליה להשקיע במוקדי השירות של החברה והיא מתמודדת מול החלטה לא קלה. מערכת השיקולים העומדת בפני מקבלי ההחלטות בנושא מתן שירות מורכבת מאוד.

כל מוקד שירות סובל מזמני גאות ושפל במהלך היום ולא קל להביא למשמרת 1,000 נציגים על מנת להתמודד עם זמני הגאות , שישבו בחוסר מעש בשעות השפל במהלך הצהרים ובשעות הערב המאוחרות. נציג שירות במשרה מלאה עולה לארגון כ-7,000 ₪ (עלות מעביד).  אם נכפיל סכום זה באלפי המוקדנים שעובדים בחברה נבין עד כמה גדול הפיתוי לקצץ בנציגים. אם כן, מדובר במהלך מכוון היטב, שנועד לנצל עד תום את זמן הנציג בכדי לחסוך משאבים וזאת על חשבון הצרכן חסר האונים.

יתרה מזאת, הקנס שאחת החברות קיבלה על אי עמידה ביעדים בשנה החולפת כפי שדווח בכתבה היה 100,00 ₪. מחישוב מהיר עולה כי העסקה עדיין נשארת כדאית מאד לחברות השונות ולכן מדובר בקנס מגוחך! הקנס חייב להיות כזה שירתיע את החברות בצורה אפקטיבית ממתן שירות קלוקל.

האם הגיוני לדרוש מהחברות מענה תוך זמן כה קצר ?

מדובר בתקנה ממשלתית הספציפית ל HOT  ו-YES כחלק מרישיונן. תקנה זו באה להגביל את יכולותיהן של חברות הנמצאות בתנאי תחרות נוחים מדי בשל היותן השתים היחידות שמספקות את המוצר, לו ביקוש רב.

ההגבלה הדורשת מענה של עד 30 שניות בממוצע הגיונית, שכן היא מחייבת את החברות להיערכות מתאימה. לעומתה, התקנה המגבילה את זמן המענה המקסימלי ל-90 שניות אינה הגיונית ומי שהגה אותה כנראה אינו מבין ניהול מוקד טלפוני, מהו.  למוקד אין שום יכולת לצפות מראש עומסים נקודתיים להם גורמים שונים, אפילו מבצע אטרקטיבי אצל המתחרים.

המלצתי היא להתמקד ברף המגדיר רף מענה ממוצע בחתך של שעה על פני חודש , כלומר, ממוצע המענה לאורך כל החודש מהשעה 08:00 עד 09:00 בבוקר, מהשעה 09:00 עד 10:00 בבוקר וכן הלאה. בנוסף, אני מציע כי יוגדר סף מקסימלי שלאחריו חייבת החברה לדאוג למענה אנושי ראשוני בין אם כזה שיעשה על ידי נציגי החברה שהוקצו רק לצורך מענה מסוג זה, ובין אם באמצעות חברות שירותי מענה אנושי, המיועדות למקרים כאלה בדיוק. כך נהוג בענפים בהם התחרות פתוחה יותר. עם זאת, חייבת להיות הגדרה של משך זמן  עד לחזרת נציג החברה אל הלקוח.

הפיתרון – מיקור חוץ המתאים לצרכיו של ארגון גדול

ככל שהמוקד הטלפוני של החברה גדול יותר, כך ה מיקור חוץ של המוקד אפקטיבי יותר. אין כמעט חברה בסדרי גודל כאלה שאינה מפעילה בנוסף למוקדיה הפנימיים מענה באמצעות מיקור חוץ. את מוקדי מיקור החוץ מפעילות החברת באחת מהדרכים הבאות:

א. פעילויות טלמרקטינג למוצר עצמו או למוצרים משלימים.
ב. פעילויות באזור גיאוגרפי שבו כח אדם זמין וזול נמצא בשפע.
ג. פעילויות בהן כמות כוח האדם הנדרשת, משתנה לאורכה של השנה.

במקרים הנ"ל היתרונות בהפעלת מוקדי חוץ עצומים, כיוון שלרוב אלו ערוכים להתמודד עם אתגרים מסוג זה בצורה טובה יותר מהחברה עצמה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קישורית- ספקית שירות המענה הטלפוני האנושי-עסקי המובילה בישראל מאז 1993
http://www.kishurit.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קישורית מענה טלפוני לעסקים

מאת: קישורית מענה טלפוני לעסקיםשימור לקוחות21/07/111305 צפיות
הגיע הזמן להתעורר! חשבו לעצמכם: כמה כסף אתם מוציאים סה"כ בשנה אחת על החזקת נציג אחד? משכורת, תשלומי ביטוח, הטבות, ימי השתלמות, ימי חופשה בתשלום וכמובן תשלום על המרחב העבודה והציוד.

מאת: קישורית מענה טלפוני לעסקיםייעוץ עסקי05/06/111225 צפיות
בדיון שנערך לאחרונה בכנסת, כפי שדווח ב-YNET, נאמר כי באם חברות הסלולר לא תפעלנה לקצר את פרקי זמני ההמתנה במוקדי השירות הטלפוניים, תקודם חקיקה (אותה מקדם מזה זמן ח"כ איתן כבל) שתטפל בנושא ותחייב מענה, תוך שלוש דקות.

לפני כשבוע (14.5.11), שודרה כתבה במהדורת מוצ"ש של חדשות ערוץ 2, אודות לחץ בעבודה, ובה ניתן היה אף למצוא את חברת קישורית (ניתן לצפות בחלק אודות קישורית בסרטון המצורף למעלה). אז מי מאיתנו לא מצא את עצמו חוזר מיום עבודה עייף ומותש, כשכל רצונו הוא לחלוץ את נעליו, להתיישב ולהירגע מהיום הלחוץ שעבר עליו? זה קורה לכולם, אבל יש אנשים שתחושת לחץ בשל המתרחש בעבודה, מלווה אותם באופן יום-יומי. כיצד עליהם להתמודד איתו? על כך ננסה לענות במאמר זה.

מיקור חוץ יכול להיות מושג מפחיד עבור בעלי עסקים קטנים. הפחד העיקרי הוא מאיבוד שליטה או חוסר יכולת לעמוד בתשלומים הכרוכים בשירות מסוג זה. הגיע הזמן לזנוח את החששות ולהתגבר על זה, כי מיקור חוץ הוא בהרבה מקרים הפתרון האידיאלי.

ההבדל המהותי בין כל אחד מהמוקדים הללו הינו בסוג הנציג / המוקדן, שיטות התימרוץ והתיגמול שלו ובמהות ואופן התנהלות השיחה הנובעת מפעילותו של אותו נציג. אי אפשר להחליף בין הנציגים במוקדים השונים מבלי לאבד איכות, מקצועיות ותמורה לכסף

מה עולה לכם בראש כשאתם שומעים את הביטוי – "מוקד טלפוני"? אני בטוח שעבור רובכם האסוציאציה היא תמונה של אולם מלא באוזניות המחוברות לראשים, קיובים, מסכי מחשב וזמזום בלתי פוסק של קולות. אז נכון, התמונה הזאת לא באמת רחוקה מהמציאות (אתם מוזמנים לבקר אצלנו…), אבל מאחורי מוקד טלפוני מצליח יש בעיקר הרבה ארגון, תכנון ומחשבה.

כמה פעמים קרה לכם שהתקשרתם למוקד טלפוני, ולא רק שנאלצתם להמתין דקות ארוכות, אלא שבאותו זמן גם זמזמו לכם באוזן מסרים שיווקיים? אתם לא לבד.

מאמרים נוספים בנושא שימור לקוחות

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/232037 צפיות
מתנות לראש השנה – זמן מצוין לעקוף את המתחרים שלכם חגים וימים מיוחדים הם זמנים ששווה לנצל מבחינה עסקית. חלוקת מתנות לחגים כדי להעניק לעסק שלכם ערך מוסף. אחד החגים המרגשים והמתאימים ביותר הוא ראש השנה. חג זה פותח את השנה תוכלו לשמח את הלקוחות והעובדים שלכם עם מגוון עציצים ממותגים לראש השנה ולהדק את הקשר האישי והעסקי איתם. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583 למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות?

מאת: ישראל רף שימור לקוחות06/05/21962 צפיות
בשנים האחרונות נערכים כנסים ואירועים עסקיים רבים במגוון תחומים שמטרתם, לייצר קשרים עסקיים ולהציג את ההתחדשות בכל תחום מהם מוצרי הפרסום שייתנו לכם את תוצאה עסקית הטובה ביותר עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות02/05/21960 צפיות
שירות כתוב - גם אם לא רציתם, נמנעתם, התחמקתם, היום, כבר אין ברירה!

מאת: אבי דוידישימור לקוחות11/10/201254 צפיות
מידע שימושי על חלוקת פליירים לעסקים שעושים זאת לראשונה בתקופת הקורונה

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות06/04/201002 צפיות
המודעות לצורך בעבודת שימור לקוחות איכותית, לצד עבודת המכירות והשירות, וכחלק מאסטרטגית השיווק, כבר אינה בחיתוליה. ההשלכות השונות, כתוצאה מעבודה לא מדויקת, המשפיעות על שורת הרווח, ברורות. שימור לקוחות איכותי חוצה את שלושת מעגלי שימור הלקוחות:

מאת: רונית אלפסישימור לקוחות11/11/191548 צפיות
מועדון לקוחות הוא כלי עסקי ושיווקי מאוד חזק ומשתלם, לכן חשוב מאוד לנהל אותו נכון. לקוח שיצא מהמועדון אולי לא יחזור אליו, ולכן חשוב ללמוד איך לנהל את מועדון הלקוחות של העסק שלכם כך שיתווספו אליו לקוחות כל הזמן ולא ייגרעו ממנו, כי ניהול נכון של מועדוני לקוחות משמעותו הגדלת הרווחים של העסק שלכם.

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/191720 צפיות
מתנות לחגים, ובעיקר כאשר מדובר על מתנות ממותגות לראש השנה, הופכות את המותג שלכם לא רק לזכיר אלא גם לאהוד ולאהוב, ומחברות אותו לערכים של צמיחה, טיפוח, שגשוג, נאמנות ומסירות. אנו מציעים לכם עשרות עציצים ממותגים, אשר יוכלו להעביר את ערכי המותג שלכם הלאה, ולהעניק חוויה בלתי נשכחת ללקוחות, לספקים ולעובדים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica