<!--td {border: 1px solid #ccc;}br {mso-data-placement:same-cell;}-->
איך לנהל נכון את מועדון הלקוחות של העסק שלכם?
מועדון לקוחות הוא כלי עסקי ושיווקי מאוד חזק ומשתלם, לכן חשוב מאוד לנהל אותו נכון. לקוח שיצא מהמועדון אולי לא יחזור אליו, ולכן חשוב ללמוד איך לנהל את מועדון הלקוחות של העסק שלכם כך שיתווספו אליו לקוחות כל הזמן ולא ייגרעו ממנו, כי ניהול נכון של מועדוני לקוחות משמעותו הגדלת הרווחים של העסק שלכם.
תוכלו לקבל מידע נוסף על הקמת מועדון לקוחות ומה עושה את חברת de-facto למובילה בתחומה בכתבה הבאה.
איך לשמור על הלקוחות נאמנים לאורך שנים?
למה לי להיות חבר במועדון הלקוחות?
תנו ללקוחות שלכם ערך מוסף. סוג הטבות קבוע שייחודי רק להם. זה ייתן להם אינסנטיב להישאר חברים במועדון הלקוחות שלכם וגם יגרום להם להרגיש מיוחדים ושמשתלם להם להישאר חברים במועדון.
הטבה מיוחדת לחברי המועדון יכולה להיות הנחה קבועה על סוג אחר של מוצרים שמתחלף מדי חודש, הודעה מוקדמת על מוצרים חדשים שצפויים להגיע לחנויות, הנחות מצטברות ועוד.
מה מיוחד בתחום שלכם
בדקו בתחום הקמעונאי שלכם אילו מבצעים נותנות הרשתות והחנויות ואילו מבצעים הוגדרו כהצלחה - מה הביא את הלקוחות להיות מרוצים, להשתתף, לחזור אל החנויות או להצטרף כחברים חדשים. מה שעבד אצלם עשוי לעבוד גם אצלכם בסבירות גבוהה.
מה מיוחד בעסק שלכם
אחרי שבדקתם מה הצליח בתחום המסחרי שבו אתם מתמחים - בדקו מה הבידול שלכם - מהו הערך המוסף שאתם כעסק יכולים לתת, מה היתרון שלכם על פני המתחרים שלכם - מה אתם יכולים לתת שיגרום ללקוחות להיכנס אליכם במקום אל העסק המתחרה.
איך מצטרפים אל מועדון הלקוחות שלכם?
השתדלו שההצטרפות אל מועדון הלקוחות שלכם תהיה קלה ומהירה ככל הניתן. אנשים לא אוהבים סרבול וככל שתקשו על תנאי ההצטרפות יהיו יותר לקוחות שיוותרו. פשטו את התהליך, בקשו רק מה שהכרחי.
פנו אל הלקוח באופן אישי
המידע שביקשתם מהלקוחות שלכם בעת ההצטרפות - הוא המידע שיעזור לכם לשמור את הלקוחות מרוצים לאורך זמן. השתמשו במועדון הלקוחות כאמצעי לשמור עליהם מרוצים. שלחו להם מבצעים ומידע שרלוונטיים להם כמו מתנה ביום הולדת וביום הנישואים.
הקלו על הלקוחות שלכם
פנו אל הלקוחות שלכם עם מידע הרלוונטי להם והימנעו ככל הניתן מלשלוח להם מידע שאינו רלוונטי עבורם. בדקו את ההתנהגות הצרכנית שלהם: אילו מיילים ששלחתם להם בדיוור אישי הם פתחו ואיזה לא, לאילו מבצעים הם נענו ומאילה מבצעים התעלמו, האם עדיף לשלוח להם מייל מוקדם בבוקר או דווקא בשעות הערב? ככל שתיטיבו להכיר את הלקוחות שלהם כך שיתוף הפעולה שלהם יהיה רב יותר.