ובכן, בהחלט הקשר בין שלושתם קיים ובכדי להבין מהו, קודם נסביר מספר מושגים וכללים הקשורים לתחום קידום ושיווק אתרים במנועי חיפוש.
בין הכללים החשובים בתחום קידום ושיווק אתרים במנועי חיפוש, הכלל החשוב מדבר על עדכון מתמיד של אתר החברה בתכנים חדשים, עשירים וייחודיים. התכנים חייבים להיות קשורים לתחום פעילות החברה שעומדת מאחורי האתר ומפעילה אותו עבור צרכן הסופי. לפני תחילת הכנת התוכן עבור האתר, על מפעילי האתר לחשוב קודם כל על הגולש (מהו סוג התוכן שירצה הגולש למצוא באתר, מהי התדירות של פרסום תכנים חדשים, האם תאופשר תגובה לתכנים המתפרסמים באתר ועוד) ולא על מנוע חיפוש, אחרת לא תושג המטרה – קידום אתר למקומות מובילים.
התכנים יכולים להתפרסם באתר במיקום קבוע ומוגדר מראש לפרסום מאמרים, כתבות ומדריכים למשתמש ולצד אזור לכתבות, יכולה החברה להפעיל בלוג שיוקדש לפעילות החברה בתחום שלה ולמעשה יהווה הבלוג מקום המפגש בין החברה ולקוח פוטנציאלי שעם הזמן ייתכן ויהפוך ללקוח בפועל. בנוסף לאמור לעיל, יכול להוות הבלוג מקום המפגש בין מבקרי האתר, כאשר לקוח בפועל יכול להפוך לקוח מזדמן ללקוח משלם תוך כדי דיון בנוגע לנושא כזה או אחר, אשר הועלה על ידי צוות הבלוג וקשור לתחומים עיקריים שבהם החברה מתמחה.
לצד מערכת הבלוגים, יכולה להפעיל החברה גם מערכת פורומים בעברית או/ו בשפות נוספות (לפי הצורך ולפי קהלי היעד עבור המדינות, בהן פעילה החברה) ובכך לשרת את הלקוח הסופי ,כאשר תינתן במה לכל אחד ובכך יוכלו המבקרים לפרסם דעות שלהם הקשורות למוצרים ושירותים, כאשר כל פרסום חדש או תגובה לפרסום מעדכנים את הבלוג וגם את הפורום בתכנים חדשים וייחודיים ובכך האתר הופך עם הזמן למושך בהרבה מאשר היה לפני כן, מנועי חיפוש מזהים עדכון תכנים מתמיד ונתונים טכניים של האתר, כאשר במידה ומדובר על תכנים אמיתיים ומועילים למשתמש, נתונים טכניים של האתר יתחילו להשתפר בהשוואה לנתונים שלפני הפעלת מערכת הבלוגים ופורומים, זמני שהיה באתר יעלו, אחוזי עזיבה ירדו משמעותית, אחזי המרה של האתר ישתפרו ובסופו של הדבר בחלוף הזמן, ידורג האתר במקומות גבוהים בהרבה מאשר היה מדורג בדרך-כלל לפני הוספת מרכיבים כה פשוטים וזמינים כיום ללא תשלום כמערכות עם קוד פתוח.