מהי טכנולוגיית פלאש?
פלאש הינה טכנולוגייה אשר פותחה ע\"י חברת מקרומדיה- www.macromedia.com .
הטכנולוגייה מאפשרת שימוש בגרפיקה דינמית, באנימציה ובשילוב סוגי מדיה נוספים כגון וידאו ואודיו. כאשר משתמשים במונח \"פלאש\" בעולם האינטרנט, מתכוונים לאפילקציה אשר משובצת בתוך דף האינטרנט ומאפשרת שימוש נרחב באמצעים וויזואלים וקוליים שונים.
למרות שהטכנלוגיה הנ\"ל מנצלת את יכולותיה להשארת רושם רב על הגולש באמצעות עיצוב מתוחכם וגירוי החושים שלנו, היא בעייתית כאשר אנו באים לקדם אתר באינטרנט.
מנועי החיפוש אינם קוראים את טכנולוגיית הפלאש ולכן אינם יכולים להתייחס אליה ולאנדקס את התוכן שלה. מנועים אלו בנויים לסרוק, לקרוא ולאנדקס עמודי אינטרנט המכילים טקסט ולכן אין ביכולתם להתייחס למידע המוצג בטכנולוגיית פלאש. כמו כן, אתר אינטרנט \"פלאשי\", גם אם הוא עשיר בתוכן ומידע רבים, בדרך כלל הוא בעל דף אינטרנטי אחד-בודד, בו משובצת טכנולוגיית הפלאש אשר מפעילה את הגולש ומספקת לו את כל האינפורמציה. עובדה זו מציגה את האתר בפניי מנועי החיפוש כאתר עם דף אינטרנט בודד, ללא קשר לכמות האינפורמציה שהאתר מכיל- אכן חסרון גדול.
אז איך בכל זאת מקדמים אתר המכיל טכנולוגיית פלאש?
1. קודם כל הימנעו מבניית אתר המכיל \"פלאש\" ותו לא. לא מומלץ שכל חומר האתר תוצג באמצעות
טכנולוגייה זו. במקום, נפצל את האינפורמציה המוצגת לפלאש ולטקסט. התוצאה- לאתר יהיו כתובות URL
שונות ומגוונות לכל דף אינטרנט, מה שיסייע לקידום האתר. פעולה זו יש לבצע בכל דף בו אתם משבצים
פלאש. כמו כן, אנו ממליצים לקשר בין כל דפי האתר באמצעות החלקים הטקסטואלים של כל עמוד.
2. גרסת טקסט/ HTML לאתר שלכם- גם אם האתר שלכם מורכב כולו מפלאש, מומלץ לבנות גרסא נוספת
שלו, טקסטואלית לחלוטין, עבור מנועי החיפוש. הטקסט יכיל את המידע אשר שובץ בפלאש, ויאפשר למנועי
החיפוש להתייחס אליכם למרות בחירתכם בטכנולוגיית הפלאש.
3. עקרון \"הטקסט המעוגן\" (= Anchor text) - בתוך טכנולוגיית הפלאש עצמה, ניתן לשתול קישורים אשר
מכונים \"טקסט מעוגן\" משום שמלל זה מהווה חלק בלתי נפרד מהטכנולוגייה ומשובץ בתוכה. מנוע החיפוש
Google יודע לסרוק קישורים אלו ולאנדקס אותם. לכן, הוספת טקסט מעוגן הינה מומלצת ביותר.
4. פשוט השתמשו בפלאש באתרכם בכמות מינימאלית.
לפרטים נוספים: בניית אתרים , קידום אתרים