כאשר מחפשים מילים כלשהן במנוע החיפוש Google, דף התוצאות מחולק לחלקים שונים.
איזור אחד מתוכם, מציג בדף את "התוצאות האורגניות".
כל פעם שגולש מקיש מילות חיפוש בגוגל, מנוע החיפוש- ע"פ עקרונות שנקבעו מראש- מחליט:
1. אילו תוצאות להציג.
2. באיזה סדר יש להציג את התוצאות.
תורת ה- SEO מכילה בתוכה שורה של פעולות אשר ביצוען-יחדיו- אמור לגרום למנוע החיפוש של גוגל להציג את אתר האינטרנט בתוצאה גבוהה ככל האפשר, באזור התוצאות האורגניות, כאשר הגולש מחפש בגוגל מילת חיפוש רלוונטית עבורנו.
יתרונות קידום בתוצאות האורגניות:
1. "תנועת גולשים" רבה.
2. "תנועת גולשים איכותית" מה שמביא ל-"יחס המרה" גבוה יותר (=הפיכתו של גולש מתעניין-
ללקוח אשר פונה לבית העסק).
3. השימוש שלנו בגוגל, כחותמת איכות עבור האתר של הלקוח- הגולשים מתייחסים למיקומו של אתר במקום גבוה יותר, כאל "תו איכות" שגולשים אחרים העניקו לאתר זה.
בין הפרמטרים לקביעת מיקומו של אתר בתוצאות החיפוש האורגניות ניתן למצוא את-
מדד האיכות של גוגל, פופולאריות האתר, רלוונטיות התוכן והמבנה, הפניות מאתרים אחרים, תאימות האתר לתקן העולמי ועוד. גוגל משתדל לשמור בקנאות על הפרמטרים אשר משמשים אותו לקביעת מיקומי אתרים. בנוסף, הפרמטרים משתנים מעת לעת ומתחדשים.
ביצוע קידום אורגני, הינו הכרחי לשם הגדלת נתח השוק שלך, באמצעות אתר האינטרנט שלך. קידום זה יאפשר לך לבלוט מעל המתחרים כאשר הלקוחות הפוטנציאלים שלך יגלשו באינטרנט ע"מ לרכוש שירותים או מוצרים. הקידום האורגני יסייע לכך שהם ירכשו אותם - דווקא ממך.
לפרטים נוספים: בניית אתרים , קידום אתרים