עולם האינטרנט לא נח לרגע, תמיד יש משהו חדש שיכול להשפיע על הדרך שבה תהליך בניית אתרים יתחיל ויסתיים. כל מי שבנה אתר עד לפני תקופה לא ארוכה יכול פתאום לגלות כי האתר שלו כבר נחשב לאתר ישן, ואפילו מיושן. מדובר באתרים שנכתבו בשפות יחסית ישנות, עם יכולות ויזואליות מינימאליות ביותר ואלמנטים רבים נוספים שמבחינת תהליך בניית אתרים כיום לא משיקים לדרך שבה המחשבה על צורכי הגולשים באה לידי ביטוי. אחד הפרמטרים החשובים ביותר שיכולים להעיד כי מדובר באתר מיושן הוא כתובת האתר שלא שמה דגש על הקידום, כמו היום, מה שמציב את האתר במקום פחות טוב במנועי החיפוש. על כן זה הזמן לדבר על שדרוג.
האם זה כדאי?
כעיקרון, שדרוג אתרים קיימים חסכוני יותר מאשר בניית אתרים חדשים, משום שתהליך של בניית אתרים חדשים דורש כמות גדולה יותר של משאבים, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה כלכלית. במידה ומדובר על חברת בניית אתרים שצריכה לשדרג אתר לעומת בניית אחד חדש, גם לה יכולים להיות שיקולים כלכליים משלה. מבחינה אובייקטיבית, ישנם אתרים שכבר לא ניתן לשדרג אותם, מפני שהם לא מספיק יציבים לתוכנות החדשות הקיימות בשוק ולסוג הנגישות שהאתר יכול להיות עבור הלקוח. בניית אתרים חדשים עדיפה בהחלט במקרים הללו.
שדרוג אתרים והקידום המודרני
כאמור, אתרים רבים מהדור הישן לא נבנו בהתאם לצורת הקידום של היום, וחברות בניית אתרים יכולות להציע לשדרג את האתר בצורה כזו שגם יוכלו להתאים מבחינת תנאי הקידום כולל התאמה לשיטת החיפוש המותאמת בגוגל. חברת בניית אתרים צרכיה להציג בפני כל לקוח את כל הצדדים ולייעץ בהתאם למה שהלקוח רוצה וצריך. עדכון האתר בהתאם לרוח הזמן הוא הדבר הנכון ביותר לעשות.
חיפוש פיתרון מתאים
כדאי ואף מומלץ להגיע לפגישה עם אנשי המקצוע או לשוחח ארוכות בטלפון לגבי העתיד של כל אתר ואתר. צריך לחשב עלויות ולראות האם כדאי לשדרג את האתר בכל מובן המילה, או שמא האתר צריך ניהול מערכות תוכן נכון יותר ולכן הוא רק זקוק לעדכון ושדרוג.