לגוגל, ישנו כלי שיווקי המכונה Google Adwords. באמצעות כלי זה ניתן לבצע קמפיין ממוקד מטרה, ע"מ להגדיל את תעבורת הגולשים הרלוונטיים לעסק שלכם- אל אתר האינטרנט שלכם.
כמו בכל כלי שיווקי/פרסומי, המטרה היא שההוצאה בגין ביצוע הקמפיין, תהיה קטנה באופן משמעותי מההכנסות אשר הקמפיין יצור.
עקרונות קמפיין גוגל אד-וורדס:
1. גולשים מחפשים בגוגל מילות חיפוש שונות.
2. בחלק הימני התחתון הם מקבלים את התוצאות האורגניות.
3. בנוסף, ע"פ מילות החיפוש שלהם, הגולשים מקבלים בדף התוצאות, את מה שקרוי "קישורים ממומנים"-
שהינם לינקים בתשלום, לאתרים נוספים הרלוונטיים למילות החיפוש שלהם.
4. יחידות החיוב בקישור ממומן קרויות "Pay Per Click" - קרי המפרסם משלם סכום מסוים בגין כל
הקלקה של גולש על הקישור הממומן שלו.
5.המפרסם קובע את העלות החודשית של הקמפיין מראש. גוגל לוקח את את התקציב החודשי ומחלק אותו
למספר ימי החודש- ככה אנו למעשה "מודיעים" לגוגל מהו התקציב היומי שלנו.
6. הקישור הממומן יעלה לאוויר בכל יום, עד לתום התקציב היומי של הלקוח, בעקבות כמות הקליקים
שהגולשים ביצעו עליו. לאחר שהגיעה שעת חצות, הקישור יעלה שוב עד שיגמר לו התקציב היומי, וכך חוזר
חלילה.
7. בנוסף, הקישורים הממומנים מופיעים לא רק בתוצאות החיפוש של גוגל, אלא גם באתרים שונים ברחבי
האינטרנט- כאלה שביצעו עם גוגל שיתוף פעולה. במקרה כזה גוגל "שותל" באתרים אלו קישורים ממומנים
המותאמים לאתר האינטרנט בו הם מתפרסמים. למשל: אם אתר האינטרנט של איגוד הכדורגל הישראלי
יבצע את תוכנית השת"פ של גוגל, גוגל ישתול להם באתר חלק של קישורים ממומנים כגון קישור ממומן של
חברת הלבשת ספורט וכדומה.
הנאמר כאן הינו "על קצה המזלג" בנוגע לביצוע קמפיין Google Adwords אפקטיבי ויעיל. גוגל מקצה כלי מחקר רבים למנהלי הקמפיין, ע"מ לבחור את מילות החיפוש/הביטויים המתאימים ביותר עבור אתר האינטרנט המקודם. מומלץ שאת קמפיין Google Adwords ינהלו עבורכם אנשי מקצוע, בעלי נסיון בתחום.
לפרטים נוספים: בניית אתרים , קידום אתרים