האם כדאי לכתוב תוכן לאתר האינטרנט שלי ?
באתר שלי יש הרבה תוכן, למה שאוסיףעוד ?
אתר שלי דל תוכן, האם חזרות רבות יתרמו לקידום שלו במנועי חיפוש ?
מהואחוז הנכון להופעת מילת מפתח בטקסט ?
האם השאלות הנ"ל מוכרות לכם במסגרת עבודת הקידום כמקדמי אתרים או כבעלי אתרים,אשר מתלבטים האם לפנות למומחי קידום אתרים ולהתפנות לעסקכם העיקרי, במקום לחפש תשובות בפורומיםרבים ברחבי רשת האינטרנט ?
אני מניח שתשובה היא כן, כל זה ועוד הרבה מעבר לזה מעניין אתכם, אז בואו וננסהלענות על כל אלו ונוסיף טיפה מעבר לזה:
זה ידוע, שמנועי חיפוש אוהבים טקסט וחוץ ממנו לא מסוגלים להבחין בשום מרכיב אחרבאתר האינטרנט שלנו, כמו תמונות, פלאש, חלונות המיושמים באמצעות פקודה IFRAMEומושכים אומנם טקסט, אך מאתרים/דפים אחרים, לכן נמנע ככל הניתן מלהשתמש בכלהמכשולים הנ"ל באתר שלנו ונתמקד בכתיבת תכנים עשירים, אשר מסבירים בצורה מפורטתומדויקת על המוצר או השרות שלנו, אשר תתרום רבות לגושים שלנו וכאשר זה יקרה,אלגוריתמים של מנועי חיפוש, כבר יוכלו וישמחו לתרגם את הגולשים המרוצים מן התוכןשבאתר למיקומים גבוהים בתוצאות חיפוש.
כן, מנועי חיפוש רוצים שתוכן האתרים ישמש קודם כל גולש, אנושי, עשוי בשר ודם ולאאת העכבישים של מנוע חיפוש ומהתנהגות של הגולשים באתר ובדפיו השונים, יידע כברהאלגוריתם, לדרג את האתר ולהציגו במיקום מסוים בתוצאות חיפוש ויהיה זה מקום גבוה אםתוכן הוא עשיר ונכתב עבור גולש רגיל ורק עבורו.
אך אין לשכוח מדי פעם לרענן את התוכן הקיים ע"י הוספת תכנים נוספים בנושא הנבחרולהראות למנועי חיפוש דינאמיות של האתר וחידוש מתמיד מבחינת התכנים העשירים ואם איןמה לכתוב, אך חייבים לשמור על אותו הקו מבחינת תדירות עדכון תכני האתר, אז עדיףלהימנע מלהוסיף סתם תוכן שיכלול בעיקר חזרות רבות על מילת מפתח העיקרית, מאשרלהיענש ע"י מנועי חיפוש, כאשר יגלו רמאות מצדכם בכל הקשור לכתיבת תכנים.
בנוגע לאחוזי הופעות של מילות מפתח בדפים – אם נחפש קצת ברשת, אז נראה, כי מדוברעל טווח שנע בין 3 ל-6 אחוז, אך אין זה אומר, שבמידה ונתון זה, הוא נכון, נוכלאנחנו כבעלי אתרים להיתפס גבוה בתוצאות חיפוש במהלך תהליך קידום אתרים ואם נשאל שאלה"מדוע ?", התשובה היא בעצם חזרה אל תחילת כתבה זו – אם אנו נכתוב תכנים אך ורקלמנועי חיפוש, תאמינו או לא, הם ורק הם יכירו את האתרים שלנו, אך כאשר יגיע רגעהאמת, אתרים אחרים יוצגו בפני הגולש, שהו בעצם לקוח שלנו וזה קרה, קורה ויקרה עודהרבה פעמים, כי בעליו חשבו על הגולש ולא על עכביש במהלך הכנת תכנים לאתר.