כאשר נשאלת שאל מסוג זה, קודם כל יש לדעת, כי אם הולכים על ניהול פרסוםבגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר, כעבור כחצי שעה של הגדרות הדרושות לצורך הפעלתמסע פרסום, ניתן כבר ליהנות מתוצאות, כאשר פרסומת שלנו מופיעה לעיניי גולשיםשמחפשים מוצר שאנו מספקים, כשאנו יודעים בוודאות כי גולש הזה הוא מכוון מטרה ברורה,אחד ויחידה – לבצע פעולה שאנו הגדרנו לאתר שלנו כחשובה ביותר (זו יכולה להיותרכישה, הרשמה למועדון לקוחות, משלוח פרטים לקבלת מידע נוסף ועוד ועוד ועוד).
לעומת זאת, תהליך אופטימיזציה או במילים אחרות תהליך קידום אתרים במנועי חיפוש, הינותהליך, שנמשך במהלך תקופה של שנה לפחות, כאשר במהלכה מבצעים סדר פעולות מסוים, כאשרביצוען נותנים תוצאות כעבור פרק זמן אורך בהרבה מפרק של כחצי שעה שנדרשה להפעלתפרסום ממומן, אך יחד עם זאת בשלב מסוים יכולה עבודת אופטימיזציה להחליף פרסוםממומן, אם כי קיימת בשוק הקידום גישה, שאמרת שהופעת אתר הלקוח גם בתוצאות טבעיות שלמנועי חיפוש כתוצאה מתהליך קידום אתרים וגם בקישורים ממומנים של מנועי חיפוש,מגדילה בהרבה חשיפת האתר לעיניי הגולשים וכך מגיעים לתנועה ערה יותר באתר, מאשרבמקרה, בו הייתה הופעה אחד בלבד – בתוצאה טבעית/אורגנית או בקישורים ממומנים.
קיימים בשוק אתרים רבים – לרוב אתרי מכירות, שלא כדאי להם בכלל להשקיע כסףבתהליך קידום אתרים לאתרשלהם וניהול נכון של מסע פרסום בקישורים ממומנים של מנועי חיפוש, בהחלט יכול להביאתועלת רבה, אך במקרה הזה חייבים להיות עם יד על הדופק כל הזמן, בכדי להשיג עלותללחיצה הנמוכה ביותר ויחס המרה הגבוה ביותר ואם זה מה שקורה בשטח, אז ניתן להגידבבטחה, כי השגנו את המטרה העיקרית של ניהול מסע פרסום במנוע חיפוש.