חפש מאמרים:
שלום אורח
21.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודי חינוך מיוחד - מתן פתרונות לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים

מאת: הדר בורשטייןליקויי למידה20/09/20102248 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לימודי חינוך מיוחד - מתן פתרונות לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים

חינוך מיוחד הוא חינוך הניתן לתלמידים בעלי לקות למידה או לקות פיסיולוגית, להן מספר סוגים ודרגות.
חינוך מיוחד יכול להינתן במסגרות לימוד רגילות, במסגרות לימוד חלקיות המשלימות את המוקנה במסגרת הרגילה, או במסגרת לימודי מלאות המיועדות רק לחינוך מיוחד , זאת בהתאם לרמת וסוג הלקות של הלומדים. החינוך המיוחד ניתן בבתי-ספר רגילים אשר להם מחלקות ואנשי מקצוע האמונים על תחום חינוך מיוחד וכן במוסדות לחינוך מיוחד, המתמחים בסוג זה של אוכלוסייה.
הוראת חינוך מיוחד באה לענות על הצרכים ההשכלתיים, החברתיים, השיקומיים והרגשיים של תלמידים בעלי לקויות. מסגרות אלו מבטאות את הרעיונות בהם דוגלת החברה באשר למקומם של אנשים עם לקויות ובהתאם לכך מקדמות ומפתחות את כישוריו ויכולותיו של הילד כדי להקל על שילובו בחברה ובעבודה.
בישראל כיום כעשרה אחוזים מכלל התלמידים, מאובחנים כתלמידים בעלי צרכים מיוחדים הזקוקים לשירותי הוראה לחינוך מיוחד ומחולקים בין אפשרויות החינוך המוזכרות למעלה, על-פי רמת הלקות.

לאור התפיסה החברתית של החינוך המיוחד במדינת ישראל, חוקקו מספר חוקים אשר מטרתם להסדיר את הנושא בארץ. חוקים אלו מדגישים את הצורך בכוח אדם אכפתי, מודע ומקצועי למילוי התפקידים הרבים הנדרשים.

הפתרונות עבור תלמידי החינוך המיוחד וניסיונות השילוב שלהם בחברה ובחינוך הרגיל:

חוק החינוך המיוחד:
בשנת 1988 חוקק חוק החינוך המיוחד, לפיו כל ילד בישראל בגילאי 3-21, שאובחנה אצלו מוגבלות כלשהי, זכאי לטיפולים מיוחדים במימון המדינה. בנוסף לטיפולים שונים, מתכנסת ועדת השמה, הקובעת האם הילד יקבל לימודי חינוך מיוחד או ישולב בכיתה רגילה. לימודי החינוך המיוחד ניתנים בחינם ובאזור מגורי התלמיד. זכותם של ההורים להיות נוכחים בישיבות ועדת ההשמה ולקבל את כל המידע הנאמר בהן. בסופו של דבר, ועדה זו היא הקובעת את זכאותם של הילדים לקבל חינוך מיוחד ואת המסגרת המתאימה עבורם, תוך מתן עדיפות להשמת הילד בבית ספר רגיל. חשוב לציין כי להורי הילד שמורה האפשרות לערער על החלטת ועדת ההשמה וכן כי מנהל המוסד בו הושם הילד מחויב ליזום דיון חוזר בוועדת השמה כל שלוש שנים.
בין השירותים הנוספים הניתנים לתלמידים הלומדים בחינוך מיוחד על פי חוק:

  • נוכחות מוגברת של אנשי מקצוע.
  • התאמות במבחנים ועבודות (כולל הארכת זמן, אפשרות למתן תשובות בע"פ).
  • טיפולים פסיכולוגיים, תרופתיים והתפתחותיים כגון ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה.

חוק השילוב:
תלמיד בעל צרכים מיוחדים המשולב בחינוך הרגיל, זכאי לתוספת של שעות הוראה ולימוד ולשירותים מיוחדים הניתנים ע"י אנשי מקצוע מתחום ההוראה לחינוך מיוחד בכדי לאפשר את המשך שילובו התקין. בין הדגמים לשילוב ניתן למצוא את הכיתה הטיפולית, שם עובד איש ההוראה לחינוך מיוחד עם התלמידים באופן יחידני או בקבוצות קטנות, את הגננת או המורה אשר מתמחות בלימודי חינוך מיוחד ועוברות בין הגנים או בתי הספר לשם מתן תמיכה לאותם תלמידים, את הכיתה המקדמת הסגורה, שם משולבים מספר תלמידים בעלי לקויות שונות בתוך מסגרת בית ספרית רגילה, ואת כיתות השילוב שבהן לומדים כל התלמידים ללא קשר ליכולת או ללקות.


חוק מעונות יום שיקומיים:
על פי חוק זה, פעוט בגיל שבין שנה לשלוש, אשר ועדת אבחון או הערכה החליטה שהוא בעל פיגור שכלי או שהוא זכאי לקבל טיפול במעון יום שיקומי, יקבל טיפול וחינוך במעון יום שיקומי קרוב ככל האפשר למקום מגוריו בהתאם לסל שירותים שיותאם לצרכיו.


חוק להסעות בחינוך המיוחד:
על פי החוק, זכאים ילדים עם צרכים מיוחדים להסעה מביתם לבית הספר או למעון היום השיקומי ובחזרה. הסעות אלו הן באחריות הרשות המקומית ובמימונה. בהתאם לתנאים הקבועים בחוק, יש ילדים המקבלים סיוע נוסף בדמות ליווי של אדם מבוגר מלבד הנהג.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קצת על עצמי: אני סטודנטית לתואר שני במנהל עסקים, אוהבת לקרוא ספרים פילוסופיים ובמיוחד אוהבת טיולים. תחום ההוראה קרוב ללבי כי אני מנחה קבוצות בתחום המשחק.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הדר בורשטיין

מאת: הדר בורשטייןחינוך ילדים23/08/102507 צפיות
המאמר סוקר בקצרה את מה כדאי לדעת לפני שנרשמים ללימודי חינוך מיוחד, מה כוללים הלימודים ולמי הם מתאימים.

מאת: הדר בורשטייןלימודים אקדמאיים18/07/101360 צפיות
המאמר דן ביתרונות בהכשרת מורים לאנגלית - שימוש בשפה האנגלית במאה ה-21 ולימודי תעודה.

מאת: הדר בורשטייןלימודים אקדמאיים27/06/101785 צפיות
המאמר מתמקד בדילמות עכשוויות בהסבת אקדמאים והכשרת מורים ומציע כמה פתרונות לשיפור הכשרה להוראה והתוכניות המסורתיות.

מאת: הדר בורשטייןלימודים אקדמאיים27/05/101153 צפיות
המאמר איך להיות כוכב במחלקה לקולנוע מעלה טענה שכשרון זה דבר הכרחי, אבל על מנת להצליח צריך גם תעוזה, מעוף, לפעמים צריך גם כריזמה כדי לעבוד עם צוות, לנפץ מיתוסים ולשבור חוקים, צריך רצון ללמוד כל הזמן, להיות בקיא בפרטים הקטנים.

מאת: הדר בורשטייןלימודים אקדמאיים25/05/101439 צפיות
כשאנחנו הולכים ללמוד קולנוע הציפיה המתבקשת היא שסגל ההוראה יהיה מורכב מאנשים בעלי ידע ונסיון רחב בתעשייה שממנו נוכל לשאוב את ההשראה. המאמר הזה מסביר את החשיבות של סגל המורים במחלקה לקולנוע.

מאמרים נוספים בנושא ליקויי למידה

מאת: vodplaceליקויי למידה22/03/173737 צפיות
על אבחון קשב וריכוז ומה צריך לעשות כשילד מראה סימנים

מאת: vodplaceליקויי למידה26/05/161929 צפיות
סיפור אישי של רווית ע. על הילד ועל אבחון דידקטי

מאת: לירון תמםליקויי למידה27/12/152234 צפיות
מדוע אבחון פסיכודידקטי נחוץ כל כך? מאמר זה מבקש לענות על כל השאלות בנושא, אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא

מאת: Droxitליקויי למידה14/10/152531 צפיות
בישראל, על פי חוק חינוך חובה, נכנס כל ילד למסגרת חינוכית החל מגיל חמש. בתחילה זהו גן - כבר שם נדרש כל ילד לגלות כישורי למידה, התארגנות והסתגלות. בכיתות הנמוכות בבית הספר לומד הילד כי הדרישות ממנו הופכות מורכבות יותר.

מאת: ציפי כץליקויי למידה02/11/144089 צפיות
ללקויות למידה יש השלכות תפקודיות. אולם עיקר התסמינים השליליים נובע דווקא מהשלכות משניות של התופעות, שבסיסן בתסכולים הנובעים מהפער בין ציפיות הסביבה לבין ההתנהגויות של בעלי הלקויות. המאמר מסביר את מהות הפער וגורמיו, ונוגע באפשרויות הטיפול היעיל, שיסייע להתגבר על הקשיים ולמצות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד.

מאת: אורי כהןליקויי למידה01/09/143631 צפיות
רבים מתלמידי ישראל כמו גם תלמידים בעולם כולו סובלים מקשיי למידה, קשיים שיכולים להופיע ממספר סיבות וביניהם לקויות למידה שונות. בעבר, ילד שלא היה מצליח להדביק את בני כיתתו בחומר הלימוד היה נשאר בצד ללא טיפול מתאים מה שהיה גורם לו להרגיש דחוי, להורדת הביטחון העצמי שלו, מה שהיה יוצר כדור שלג ובסופו של דבר גם בהמשך חייו הוא היה מרגיש שאינו מספיק אנטלגנטי כבני גילו והדימוי העצמי שלו היה נמוך מאוד. היום על ידי אבחון ליקויי למידה ניתן בשלב מוקדם לזהות את הבעיה ולהתמודד איתה.

מאת: אורי כהןליקויי למידה29/06/144240 צפיות
אבחון TOVA הוא נכון להיום חלק בלתי נפרד מכל מערך אבחונים הבודקים את לקויות הלמידה, מכיוון שהוא נועד לבדוק האם הנבחן סובל מהפרעות קשב וריכוז והאם טיפול תרופתי יכול לשפר את המצב. הסיבה לכך היא שבלא מעט מקרים נמצא כי אבחון לקויות למידה שאינו מתמקד באספקט הנוירולוגי שבוחן את יכולות הקשב והריכוז, לא תמיד מסוגל להצביע בצורה מדויקת על הסיבה לקשיים בלימודים. למעשה, מבדקי טובה עצמם יכולים בלא מעט מקרים לספק את התשובות לשאלה מה גורם לקשיים בלימודים וזה בתורו יכול לקצר את התהליך וגם להוזיל אותו בצורה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica