לזהות את הבעיה ולהתאים את הפיתרון
כאשר ילד נולד אנו לא תמיד יכולים לעלות על הבעיות הנמצאות אצלו. ככל שעובר הזמן אנו מתוודעים לבעיות כאלה ואחרות המגבילות את הילד בדרכים מסוימות. אחת הבעיות שיכולות להיות לילד היא לקות בשמיעה. הורים שמים לב לכך בשלב מסוים בחיי הילד, ומכאן מגיעה ההתמודדות עם הבעיה. היום ישנם פיתרונות מאוד טובים ומאוד יעילים ללקות שמיעה, וניתן בעזרת הפיתרונות הללו להתמודד עם מירב סוגי ורמות הלקות הזו, ולעיתים אף ניתן להתמודד עם חירשות מוחלטת.
בכדי לתת לילד את הפיתרון הטוב ביותר יש להתאים לילד את המכשיר הטוב ביותר עבורו. לכל ילד עם הבעיה הזו יש לקות שמיעה בדרגה אחרת, לה צריך להתאים מכשיר מיוחד. מעבר לכך, יש לראות מהו קצב ההתפתחות של הילד, מהו סוג הלקות, מהו קצב הירידה של השמיעה, אם יש דבר כזה, או שמא הילד בעל לקות שאינה מתדרדרת עוד יותר, וכמובן יש גם להתחשב בסביבה. הפרמטרים הללו יכולים לתת אינדיקציה כיצד יש להתאים לילד את הפיתרון הטוב והמתאים ביותר על מנת שניתן יהיה לעזור לו להתפתח בתקשורת הבין אישית, כולל דיבור.
מה הילד באמת צריך
לטפל בבעיה הזו אצל ילדים דורשת לא רק ליווי טכני, אלא גם ליווי רגשי. ילדים מתפתחים וסופגים מסביבתם את כל מה שהם רואים ושומעים. החוויות הן רב מערכתיות ויש להבין זאת ולתת לילד את הליווי הנכון ביותר. ישנם ילדים שאצלם יש שינוי קבוע של קצב ירידת איכות השמיעה, שצריך לטפל בכך בהתאם, וישנם ילדים שאצלם הלקות היא בדרגה קבועה בחומרה כזו או אחרת, ויש לטפל בכך בהתאם. בסופו של דבר, לכל ילד צריכה להיות התאמה אישית של מכשיר שמיעה, ומכיוון שיש כל כך הרבה סוגים של מכשירי שמיעה, לא ניתן תמיד לבחור את המכשיר הנכון ביותר, אך מה שכן הוא לתת לילד את הדגשים המתאימים ביותר. לכל ילד יש להתאים מכשיר עם עוצמת קולו מסוימת, ועם מנגנון הפעלה שונה, משום שכל ילד יכול להתמודד בצורה שונה עם הפיתרונות הטכניים, אך שוב, יש גם ללוות את הילד מבחינה רגשית ולתת לו את קצב ההסתגלות האופטימאלי ביותר לבעיה שיש לו. וכמובן, לא להתייחס לכך כבעיה.