שאלה: אולי התורה השתנתה, איך אידע שהתורה שיש לנו כיום היא תורת משה המקורית שניתנה מאת הבורא?
תשובה: בוא נמקד את שאלתך- אתה מאמין שאלוקים נתן תורה לעם ישראל, קראת את הוכחת מעמד הר סיני שבו אלוקים התגלה לעם שלם (אם לא קראת, אז רוץ לקרוא...) ושאלתך היא: אולי אלוקים נתן תורה והיא עוותה או השתנתה במשך הדורות על ידי כל מיני תוספות של רבנים או מנהגים.
ובכן דע לך שאלוקים נמצא איתך גם עכשיו ברגע זה כשאתה קורא את הטקסט והוא מנהיג את העולם ואת ההיסטוריה והוא לעולם לא יחייב אותך במשהו שלא יכולת לעשות וכמו שהוא דאג ושמר על עם ישראל במשך כל ההיסטוריה למרות הרדיפות והצרות , כך גם הוא דואג ושומר על התורה שתמיד היא תבטא את רצונו האמיתי ולכן הוא גם דאג לתת בתורה את הכללים כיצד לפסוק הלכות דרכה וכמו כן הוא שם בתורה מנגנונים כל כך מדהימים ומחושבים שגורמים לנו לדייק במסירת ושמירת התורה וממילא מצילים אותנו מטעויות ומהבנה מוטעית של התורה.
לכן גם אם קרתה טעות בהבנת התורה הכל נלקח בחשבון ואלוקים יודע גם את זאת ומה שמחייב אותנו הוא מה שחכמי ישראל פסקו.
תאר לך מנהל מפעל שכותב ספר הדרכה לכל העובדים וכיוון שהוא עומד ליסוע לחו"ל אז הוא מודיע מראש לכל העובדים שלו שכל ספק שיהיה להם בהבנת ספר ההדרכה הם חייבים לשמוע לראשי המחלקות כי הוא סומך על ראשי המחלקות שמתחתיו לכן בכל מקרה של ספק בהבנת ספר ההדרכה עליהם להישמע להוראות ראשי המחלקות, האם לדעתך עובד שקיים את רצון מנהל המפעל ושמע לראשי המחלקות, האם יכעס עליו מנהל המפעל? הרי הוא עצמו הורה להישמע להוראות ראשי המחלקות.
עוד דוגמא תאר לך מנהל מפעל שחותם מראש על כל צ'ק בכל סכום שיקבעו ראשי המחלקות, ולמה הוא עושה כך? כי הוא סומך על ראשי המחלקות שכל מטרתם היא למען הצלחת המפעל.
אלוקים הוא במצב הרבה יותר טוב ממנהל המפעל שלעיל- כי אלוקים אף פעם לא נוסע לחו"ל כי הוא נמצא בכל מקום ובכל רגע בהיסטוריה, ולכן הוא יודע ונותן את העזרה שלו לגדולי ישראל שיפסקו כפי רצונו ולכן הוא סומך על פסיקותיהם ולא יתבעו אף יהודי על כך שהוא שמע בקולם של חכמי ישראל.
וכך גם אלוקים כתב בתורתו:
כִּי יִפָּלֵא מִמְּךָ דָבָר לַמִּשְׁפָּט בֵּין-דָּם לְדָם בֵּין-דִּין לְדִין וּבֵין נֶגַע לָנֶגַע דִּבְרֵי רִיבת בִּשְׁעָרֶיךָ וְקַמְתָּ וְעָלִיתָ אֶל-הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָֹה אֱלֹהֶיךָ בּוֹ: טוּבָאתָ אֶל-הַכּהֲנִים הַלְוִיִּם וְאֶל-הַשּׁפֵט אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם וְדָרַשְׁתָּ וְהִגִּידוּ לְךָ אֵת דְּבַר הַמִּשְׁפָּט: י וְעָשִׂיתָ עַל-פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ מִן-הַמָּקוֹם הַהוּא אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָֹה וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת כְּכל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ: יאעַל-פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַל-הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר-יאמְרוּ לְךָ תַּעֲשֶׂה לֹא תָסוּר מִן-הַדָּבָר אֲשֶׁר- יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמאל: (דברים יז, ח-י)
אלוקים מודיע מראש שהוא סומך על חכמי ישראל בכל דור ודור כמו שכתוב ובאת אל השופט אשר יהיה בימים ההם! דהיינו בכל דור ודור יש את השופטים- חכמי ישראל שאלוקים מחליט שהם יפסקו לעם ישראל ועל פיהם יקבעו את ההלכה ואלוקים נמצא בכל רגע בהיסטוריה ולכן כאשר אנו מקיימים את פסקיהם של חכמי ישראל אנחנו מקיימים את רצון הבורא ועל כך אנחנו זוכים לשכר הנצחי
המאמר באדיבות מחבר הספר לכל שאלה תשובה