כיום ידוע לכולם - הדרך השיווקית הלוהטת ביותר היא באמצעות הרשתות החברתיות ובראשן פייסבוק. הסיבה לכך ברורה - ברשתות חברתיות נמצאים גולשים מכל שכבות האוכלוסייה, וקיים מגוון ענק במאפייני הגולשים - נשים, גברים, ילדים, בני נוער, מבוגרים, עניים, עשירים - כולם בפייסבוק, בטוויטר ועוד. עבור בעל עסק זוהי הזדמנות פז - מתי עוד יוכל להגיע לכל כך הרבה לקוחות פוטנציאליים ולזכות לחשיפה עצומה - במינימום השקעה? עם זאת, הוא יצליח למקסם את הרווחים ולהגיע לתוצאות רק במידה וישתמש ברשתות החברתיות בחוכמה.. אך מהי הדרך הטובה ביותר?
כלל ברזל: סוחר במסווה של חבר
כבעל עסק, אתה מודע לכך שרשתות חברתיות ובמיוחד פייסבוק הן אמצעי מדהים לקידום מכירות - אך אין סיבה שהגולשים שעשו לייק לאותו עמוד עסקי בפייסבוק ירגישו כי הם מנוצלים לצרכים שיווקים. עמוד עסקי בפייסבוק שיעמיס במסרים שיווקים בתדירות גבוהה וישתמש בפרסום אינטסיבי - ייצור דחייה אצל הגולשים, ולרוב יגרום לכך שהם לא ימשיכו לעקוב אחר פרסומי העמוד. באופן זה, אותו עמוד עסקי בפייסבוק הפסיד לקוחות פוטנציאליים לעסק.
ברומא התנהג כרומאי - וכך גם ברשת החברתית אמץ את הקודים הנהוגים בה. פייסבוק, טוויטר ושאר רשתות חברתיות נועדו בראש ובראשונה כדי לקשר בין חברים - ולכן, גם בעל עסק צריך להתנהג כחבר מן המניין. עמוד עסקי בפייסבוק צריך להיות בעל מאפיינים דומים לפרופיל אישי - עליו להציע קישורים מעניינים לקריאה (במקרה הזה - הקשורים לתחום המקצועי של העסק), לשעשע בתמונות ומסרים בידוריים, להמליץ על מחירים אטרקטיביים ועוד. רק עמוד עסקי בפייסבוק שיציע ערך מוסף לגולשיו, יוכל בסופו של דבר להגדיל את כמות העוקבים שלו וכך גם את רווחיו. בנוסף, חשוב להתאים אופי דף בפייסבוק לקהל היעד שלו - את הפוסטים, את המשלב הלשוני ואפילו את שעת הפרסום.
כפי שניתן להבין, חרף נגישותו של פייסבוק - הוא מצריך לא מעט ידע וניסיון בכדי למקסם את הפוטנציאל השיווקי הטמון בו. חברות רבות מציעות כיום שירותי ניהול עמוד עסקי בפייסבוק, עבור אותם עסקים שמעוניינים למנף את עצמם במינימום עלות ובמקסימום רווחים.