קידום עסק, מותג או מוצר ברשתות החברתיות קיבל תאוצה משמעותית בשנים האחרונות. הרשת שוקקת בלקוחות פוטנציאליים והרשתות החברתיות מספקות מגוון הולך וגדול של אפשרויות פרסום, החל מיצירת פרופילים עסקיים, דפי נחיתה שיווקיים וקמפיינים ממומנים.
בין הרשתות הפעילות והמשפיעות ביותר ניתן למנות את פייסבוק, טוויטר, תפוז, לינקדאין, דה מרקר ועוד... כל הרשתות הנ"ל מציאות פלטפורמות משלהן לשיווק ולפרסום. הפרסום ברשת החברתית שונה מאוד מפירסום בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר. זוהי פלטפורמה שוקקת בה כולם מדברים עם כולם, משתפים סרטונים, מעבירים מידע. מסיבה זו בדיוק, לפרסום מסורתי תהיה הצלחה מועטה ברשת החברתית.
פרסום לינקים, סלוגנים שיווקיים וכדומה יביאו הקלקות בודדות ולא איכותיות. אנשים מעטים בלבד יצטרפו לפרופיל כזה וכמובן שלא יחלקו או ימליצו עליו לחברים.
פרופיל שיווקי טוב לוקח את כל זה בחשבון. הוא משתמש בטכניקות שיווק עדינות ועקיפות יותר. חלק גדול מהפירסום ייעשה על ידי שימוש בתמונות וסרטונים. לא כל מסר שתפרסמו בפרופיל שלכם חייב להיות שיווקי. השתמשו בשיווק עקיף - משיכת לקוחות לפרופיל או דף המוצר שלכם על ידי פרסום כתבות תוכן מעניינות שיגרמו למשתמשים לרצות ללמוד עוד על החברה, המוצר או המטרה אותה אתם מקדמים.
לייקים ושיטופים חשובים לא רק ביצירת פרופיל או דף עסקי אלא גם בקידום הממומן. ברשת החברתית הכול סובב סביב מה אנשים אחרים חושבים. קידום ממומן בפייסבוק למשל, יצליח יותר אם המודעה הצליחה לקבל לייקים רבים ותגובות איכותיות. לייקים ותגובות יוצר את הרושם אצל המשתמש של סטטוס יותר מאשר שיווק מאולץ ואז גם ההתעניינות במוצר תביא לתוצאות חיוביות יותר.
בקידום ברשתות החברתיות אל תפחדו להיות מקוריים, חברתיים ונגישים. אל תגזימו בטכניקות שיווק אגרסיביות ודאגו לבניית קהילה פעילה סביב המוצר שלכם.