אתר לעסק, או בשמו המקצועי אתר תדמית, שונה משאר האתרים בכמה מאפיינים בולטים - ולכן גם עיצובו ומבנהו שונים גם הם. הסיבה להבדלים נובעת מהמטרה של אתר לעסק - בזמן שבאתרים אחרים כמו פורטלי תוכן, אתרי חדשות או בלוגים היעד הוא בעיקר להציג מגוון רב של תכנים ורק לעיתים לשלב פרסומות, אתר תדמית מהווה חלון ראווה לעסק - והוא בעצם כרטיס הביקור האינטרנטי של העסק. כל גולש שיגיע לאתר יקבל את הרושם הראשוני שלו על העסק - ואין חשוב מרושם ראשוני במיוחד בעולם העסקי. כדי שנצליח להפוך גולשים מלקוחות פוטנציאליים ללקוחות ממשיים, עלינו להקים אתר תדמית מוצלח ולהשקיע בו את מרב המאמצים.
השוני הראשון שניתן להבחין בו בין אתר תדמית לבין אתר רגיל הוא כבר בזמן הליך הקמת האתר. עוד במהלך הקמת אתר תדמית מבצעים אופטימיזציה למנועי החיפוש ובעיקר לגוגל. אופטימיזציה למנועי חיפוש היא אחת המאפיינים החשובים ביותר של אתר תדמית, והיא זו שבעצם מאפשרת לו להתפרסם ברשת בקלות ובמהירות. אין זה פשוט לבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש - דרושים בקיאות וניסיון, כך שלא פלא שישנן חברות בעלות התמחות ספציפית בהקמת אתרי תדמית.
הבדל נוסף מתבטא בעיצובו של אתר תדמית. אתר תדמית לא יכול להסתפק בעיצוב בנאלי - מכיוון שעליו לבלוט מעל מתחריו הרבים, הוא חייב עיצוב מרהיב ומקורי ויחד עם זאת לאפשר חווית גלישה נוחה ופשוטה. בנוסף, גם בתכנים יש לשלב מילות מפתח ספציפיות וכן לעדכן תכנים חדשים בתדירות גבוהה בכדי לאפשר קידום בגוגל.
כפי שניתן לראות, ישנם לא מעט הבדלים בין אתרי תדמית לשאר האתרים, ולכן תמיד עדיף לפנות אל אנשי מקצוע מיומנים בעלי מומחיות בהקמת אתרי תדמית, בכדי להבטיח שאתרכם יממש את הפוטנציאל הטמון בו.