כאשר מעוניינים לאתר קשיי למידה ניתן לבצע אבחון המיועד לבדיקת הקשיים. אחד מהאבחונים הקיימים הינו אבחון דידקטי, המהווה בסיס לכל בדיקה של תחומי הלמידה. האבחון מאפשר בדיקת קשיים בקריאה, הבעה, כתיבה והבנת הנקרא. לעיתים מאפשר האבחון הדידקטי גם לאתר את הסיבות לקשיים. אבחון דידקטי מעניק תמונה רחבה על קשייו של הילד ומאפשר איתור של קשיים גם בתחומים שאינם תחומי הלמידה.
במסגרת אבחון דידקטי ניתן לאתר קשיים גרפו מוטוריים, קשיים בהתארגנות, קשיי קשב וקשיים במיומנויות זכירה, בנוסף ניתן לגלות בעיות רגשיות. אבחון דידקטי יכול לסייע גם בגילוי נקודות החוזק של הילד. בנוסף במסגרת האבחון ניתן לבחון את תפקוד הילד בהשוואה לתפקודם של בני גילו. לאחר האבחון ניתן להתאים לילד תוכנית טיפול שתסייע לו לעקוף את קשייו.
לעיתים קיים חשד כי לילד בעיות קשב וריכוז. כאשר מעוניינים לאתר בעיות קשב וריכוז ניתן לבצע אבחון קשב וריכוז. מבחן T.O.V.A הוא אבחון קשב וריכוז המסייע לגילוי בעיות קשב וריכוז ומאפשר בדיקת יעילות טיפול תרופתי בבעיות אלה. חלקו הראשון של אבחון קשב וריכוז זה מיועד לגילוי התנהגות המאפיינת בעיות קשב וריכוז. במסגרת חלק זה של האבחון נבדקים פרמטרים כהתמדת קשב, אימפולסיביות, זמן תגובה ועקביות בביצוע המטלה. החלק השני של אבחון קשב וריכוז מיועד לחיזוק מהימנות תוצאות החלק הראשון. בתום התהליך ניתן לדעת האם קיים קושי בקשב הכללי והאם תוצאת המבחן מצביעה על אפשרות לקיומה של תסמונת ADHD. לאחר מכן מתקבלת החלטה בנוגע לצורך לבצע את המבחן שנית עם ריטלין.
מרכז כיוונים אחרים הוא מרכז רב תחומי לאבחון וטיפול. מרכז כיוונים אחרים מציע שירותי אבחון, טיפול, ייעוץ והכוון. מרכז כיוונים אחרים פיתח תהליך אבחון עקבי הכולל דרכי טיפול ובקרה אחר התוצאות. תהליך האבחון של מרכז כיוונים אחרים פותח במשך שנים רבות ומבוסס על ניסיונם הרב של אנשי הצוות.