בעיות קשב וריכוז אצל תלמידים הן בעיה נפוצה ושכיחה. אין מורה שלא נתקל בקושי במהלך השיעור ומאשים בסופו את התלמידים כי הם סובלים מבעיות לימודיות ולכן השיעור נהרס או לא צלח. האמת המרה היא כי לא בהכרח כל קושי לימודי בו נתקלים התלמידים והמורה בכיתה, מקורו בבעיה אצל התלמידים ובצורך שלהם לעבור אבחון פסיכודידקטי. קשיים לימודים יכולים להיגרם ממגוון סיבות, הן אצל המורה והן אצל התלמידים , בחלקן רגשיות, בחלקן תלויות במורה ובשיטת הלימוד ובחלקן הקטן אכן מדובר בתלמיד עם בעיות קשב וריכוז הזקוק לביצוע אבחון פסיכו דידקטי או אבחון לקויות למידה
במרבית המקרים, תלמידים הסובלים מקשיים לימודים, מוצגים על ידי צוות המורים כסובלים ממגוון בעיות קשב וריכוז ומופנים לביצוע אבחון פסיכודידקטי, אבחון פסיכולוגי או אבחון לקויות למידה. בודדים המקרים, בהם הורים ישמחו לשמוע את הבשורה כי לדעת הצוות החינוכי הילד זקוק לביצוע אבחון פסיכודידקטי או שהמורה חושבת שלילד יש בעיות קשב וריכוז. ההנחה הרווחת של הציבור היא כי אבחון פסיכודידקטי שייך לאנשים עם בעיות והמונח בעיות קשב וריכוז הינו סוג של אות קלון אותה יישא הילד לכל שארית חייו.
אבחון פסיכו דידקטי למען התלמיד ולא נגדו
מאמר זה בא להבהיר כי אפשר גם אחרת, ראשית, צורת ההסתכלות על אבחון פסיכו דידקטי לתלמידים צריכה להשתנות, אין בביצוע אבחון לקויות למידה שום אות קלון, כי אם דרך פעולה לעזור לתלמיד להתייעל ולאפשר לו למצות את הפוטנציאל האישי.
שנית , אבחון פסיכו דידקטי או אבחון לקויות למידה אצל תלמידים, איננו בא כנגד התלמיד אלא בעדו, מטרתו היא לעזור לתלמיד להמשיך את חייו בצורה תקינה ולא להרוס אותם.
אם זה עתה נודע לכם כי בנכם היקר סובל לדעת המורה מלקות כזו או אחרת, גשו בשמחה לבצע אבחון לילדכם, תוכלו להקל עליו מאוד את החיים, לסייע לו לממש את הפוטנציאל האישי, תוכלו לעזור לו להרגיש שמח יותר ומאושר יותר.