מרכז כיוונים מקיים מגוון תוכניות של אבחון לקויות למידה אשר נועדו לעזור למטופלים להגשים את הפוטנציאל שגלום בכל אחד מהם. אבחון פסיכודידקטי במסגרת מרכז כיוונים נחשב לאחת מהתוכניות השכיחות ביותר של אבחון לקויות למידה - אחת הסיבות לכך היא המודעות הגוברת להתאמת הקלות שונות לאנשים אשר עברו אבחונים והוגדרו כסובלים מבעיות קשב וריכוז.
אבחון פסיכודידקטי הוא הליך הבודק את יכולות הקריאה והכתיבה של המטופל, לצד אבחון לקויות למידה מבחינת כישורי החשבון והשפה הזרה שלו. מלבד בדיקת היכולות הלימודיות, אבחון פסיכודידקטי בודק את האינטליגנציה החברתית של המטופלים - האם הוא מתקשה להשתלב בסביבה חדשה, או האם הוא לא מצליח להסתדר באינטראקציה בין פרטים בקבוצה. השילוב בין אבחון פסיכולוגי לביצוע של אבחון לקויות למידה אמור להקנות תמונה מלאה ורחבה על הכישורים של המטופל, לצד החולשות שלו.
הסיבה לבדיקת מאפייני האישיות של המטופל כחלק ממערך אבחון לקויות למידה היא ההנחה שההשתלבות החברתית והאישיות בכלל של המטופל עשויים להיות הגורם להופעת בעיות קשב וריכוז.
בדומה לתוכניות אחרות של אבחון לקויות למידה, אבחון פסיכודידקטי במסגרת מרכז כיוונים מתבצע על ידי מאבחנים דידקטיים שהוסמכו לתחום מטעם משרד החינוך. המאבחנים הללו בודקים דפוסי פעולה שחוזרים על עצמם בזמן ביצוע אבחון פסיכודידקטי על המטופל - האם קיים קושי חוזר בביצוע חישובים מסוימים, בכתיבת אותיות מסוימות, או בקריאת טקסטים ארוכים? בהתאם לתוצאות של האבחון שייערך במסגרת מרכז כיוונים, ניתן להתאים למטופל הקלות שונות שיעזרו לו להצליח בלימודים: כגון הארכת זמן במבחנים או התעלמות משגיאות כתיב, ביצוע המבחן בעל פה, ועוד.
השילוב שבין בדיקה פסיכולוגית לבין אבחון כישורי הלמידה אמור להעניק למטופל או להוריו דו"ח מסכם ומקיף - הוא יכיל את אומדן יכולת הקריאה והתפיסה החזותית של הנבדק, וכן ניתוח ההישגים הלימודיים עם המלצות להתאמות והקלות במידת הצורך.