כאשר מעוניינים לאתר קשיי למידה, ניתן לבצע אבחון לקויות למידה. במסגרת אבחון לקויות למידה נערכת בדיקת תפקודי בסיס המסייעת לקבלת תמונה ברורה יותר על קשייו של הילד ונקודות החוזק שלו. אבחון לקויות למידה בודק את מיומנויות התפיסה והזכירה של הילד, תחומי הידע שלו ויכולות הקשב. במסגרת האבחון מתבצעת גם השוואה בין תפקודו של הילד לתפקודם של בני גילו. בעזרת אבחון לקויות למידה ניתן להחליט אילו שיטות טיפול יסייעו לעקיפת הקשיים.
כאשר קיים חשד כי לילד יש בעיית קשב וריכוז ניתן לבצע אבחון קשב וריכוז. אבחון קשב וריכוז בעזרת מבחן T.O.V.A מסייע לגילוי בעיות קשב וריכוז וכן מאפשר בדיקת יעילותו של טיפול תרופתי בבעיות אלה. החלק הראשון של אבחון קשב וריכוז מיועד לגילוי התנהגות המאפיינת בעיות קשב וריכוז ובמסגרתו נבדקת התמדת קשב, אימפולסיביות, זמן תגובה ועקביות בביצוע המטלה. החלק השני של אבחון קשב וריכוז מיועד לחזק את מהימנות תוצאות החלק הראשון. בתום תהליך האבחון ניתן לדעת האם קיים קושי בקשב הכללי והאם תוצאת האבחון מעידה על אפשרות לקיומה של תסמונת ADHD. לאחר מכן מתקבלת החלטה בנוגע לצורך לבצע את האבחון שנית עם ריטלין.
אבחון דידקטי הינו אבחון המשמש כבסיס לכל בדיקה של תחומי הלמידה ומאפשר בדיקת קשיים בקריאה, כתיבה, הבעה והבנת הנקרא. אבחון דידקטי מאפשר איתור קשיים גם בתחומים אחרים כמו קשיי קשב, קשיים במיומנויות זכירה, קשיים גרפו מוטוריים וקשיים בהתארגנות. בעזרת אבחון דידקטי ניתן גם לגלות בעיות רגשיות בקרב המאובחן. אבחון דידקטי מאפשר גילוי של נקודות החוזק של המאובחן ובדיקת מיומנויותיו בהשוואה לבני גילו. לאחר האבחון ניתן להתאים לילד דרכי טיפול שיסייעו לו לעקוף את קשייו.
מרכז כיוונים אחרים הוא מרכז רב תחומי לאבחון וטיפול. מרכז כיוונים אחרים מציע שירותי אבחון, טיפול, ייעוץ והכוון. מרכז כיוונים אחרים פיתח תהליך אבחון עקבי הכולל דרכי טיפול ובקרה אחר התוצאות. תהליך האבחון של מרכז כיוונים אחרים פותח במשך שנים רבות ומבוסס על ניסיונם הרב של אנשי הצוות.